مدیر کل بهزیستی استان؛

یک هزار و 950 کودک تحت سرپرستی بهزیستی آذربایجان شرقی قرار دارند

1399/06/07 - 18:30 - کد خبر: 25980 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از سرپرستی یک هزار و 950 کودک توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش نصر، فرگل صحاف در مراسم افتتاح سالن چند منظوره شیر خوارگاه احسان تبریز، با اشاره به نگهداری 250 کودک در 25 مرکز غیر دولتی بهزیستی استان، گفت: 1700 کودک تحت سرپرستی این اداره کل نزد بستگان درجه یک و دو و سه خود نگهداری می‌شوند و کمک هزینه نگهداری این کودکان توسط بهزیستی به  خانواده ها پرداخت می‌شود.
وی از همکاری تنگاتنگ قوه قضائیه با بهزیستی، از کمک‌های چشمگیر خیرین در راستای نگهداری فرزندان بی سرپرست قدردانی کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری کودکان، بدون کمک مردم خیر و نوع دوست، این امر برای بهزیستی مقدور نیست.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، سالن چند منظوره شیر خوارگاه احسان تبریز  در پنجمین روز از هفته دولت سالن چند منظوره شیر خوارگاه احسان با حضور صحاف، مدیر کل بهزیستی استان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، جانشین سپاه عاشورا، اعضای شورای معاونان و تعدادی از خیرین استان افتتاح شد.
سالن چند منظوره شیرخوارگاه احسان در زمینی به مساحت 135 متر مربع با هزنیه ای بالغ بر 3 میلیار ریال احداث شده است ؛ که 2 میلیارد ریال آن توسط خیرین و یک میلیارد ریال توسط بهزیستی تامین شده است.
در این آیین جانشین سپاه عاشورا، فرمانده حوزه ۳ مقاومت بسیج کارمندان  سپاه عاشورا و تعدادی از خیران نوع دوست استان حضور داشتند.


افتتاح سومین مرکز پشتیبانی شغلی (SE) بهزیستی آذربایجان شرقی
همچنین سومین مرکز پشتیبانی شغلی (SE) معلولان تحت پوشش بهزیستی  آذربایجان شرقی افتتاح شد.
فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان در آیین افتتاح «مرکز پشتیبانی شغلی (SE) رسا» که با حضور اعضای شورای معاوینن این اداره کل برگزار شد، گفت: در سال جهش تولید و در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، سومین مرکز پشتیبانی شغلی بهزیستی استان با هدف بازتوانی معلولان تحت پوشش این اداره کل آغاز به کار کرد.
صحاف ضمن اشاره به آموزش 300 نفر در دو مرکز قبلی، از تثبیت شغلی 60 نفر از معلولین مراکز پیشین خبر داد و گفت: شناسایی استعدادها، علایق و مهارت‌های معلولان، آموزش و معرفی به مراکز اشتغال  و کارآفرینان، جزوی از فعالیت این مراکز است.
وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان در راستای تثبیت اشتغال معلولان تحت پوشش در سال نخست شش ماه و در سال‌های دوم و سوم سه ماه از کار آفرینان و مراکز اشتغالی که معلولان را به کار بگیرند، حمایت می کند.
 
وی از پرداخت تسهیلات کم بهره به کارفرمایان معلولان تحت پوشش به مبلغ 50 میلیون تومان به ازای هر معلول و تا سقف 40 نفر خبر داد و گفت: کمک به بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و پرداخت هزینه جبران کارایی از سایر حمایت‌هایی است که اداره کل بهزیستی استان در راستای حمایت از اشتغال معلولان انجام می دهد.
 مرکز پشتیبانی شغلی رسا در مساحتی به متراژ 250 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 250 میلیون تومان آغاز به کار کرده است.
انتهای پیام/
یک هزار و 950 کودک تحت سرپرستی بهزیستی آذربایجان شرقی قرار دارند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار