اجرای ۱۸۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی از سال ۹۶

1399/06/06 - 19:59 - کد خبر: 25958 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه از سال ۹۶ قرارداد ۲۳۳ طرح بهداشتی و درمانی در استان آذربایجان شرقی بسته شده است، گفت: ۱۸۰ طرح اجرایی شده در این سه سال به اتمام رسیده است.

به گزارش نصر، دکتر محمدحسین صومی در حاشیه بازدید از روند اجرای درمانگاه ترک بخش کندوان میانه اظهار کرد:  ۵۳ طرح دیگر در حال اجراست که درمانگاه ترک نیز با پیشرفت ۸۵ درصدی جزو آنهاست و تا سه ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید.
وی علت تاخیر در تکمیل ۵۳ پروژه موجود را افزایش قیمت مصالح در زمان شروع و عدم عمل به تعهدات تامین اعتبار ۵۰ درصدی از سوی منابع استانی و خیرین عنوان کرد و افزود:  این پروژه ها تنها با ۵۰ درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست که در جهت تکمیل و بهره برداری از آنها از تسهیلات  نیز استفاده می کنیم تا در سه ماه آتی شاهد بهره برداری از آنها باشیم.
وی از پیشرفت ۹۵ درصدی در ۳۰ پروژه در حال اجرا خبرداد.
صومی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: در هفت شهرستان مراغه، میانه، هشترود، سراب، جلفا، اهر و آذرشهر، وضعیت قرمز در هفت شهرستان اسکو، بناب، هریس، ورزقان، کلیبر، شبستر و مرند وضعیت زرد و در چهار شهرستان تبریز، بستان آباد، عجب شیر و هوراند وصعیت نارنجی و در سه شهرستان چاراویماق، ملکان و خداآفرین وضعیت سفید است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به کاهش آمار فوتی های استان نسبت به یکماه اخیر بیان کرد: خوشبختانه با توجه به مراعات نسبی پروتکل های بهداشتی در استان در آمارهای کرونایی به اوج نرسیدیم و وضعیت نیز تحت کنترل است.
انتهای پیام/
اجرای ۱۸۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی از سال ۹۶ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار