خبر/

هشتم محرم امسال، اجتماع عزاداری حسینیه اعظم زنجان برگزار نمی‌شود

1399/06/06 - 17:00 - کد خبر: 25955 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در استان زنجان گفت: امسال به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، در روز هشتم محرم اجتماع عزاداری دسته حسینیه اعظم برگزار نمی‌شود.

به گزارش نصر، فاطمه کرباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: هر ساله در روز هشتم محرم و همزمان با شب تاسوعای حسینی و در مقام احترام به اسطوره وفا و ادب حضرت ابوالفضل (ع)، دسته حسینیه زنجان جلوه ویژه ای به شور و شعور حسینی در زنجان می‌داد ولی امسال مردم زنجان و تمام آزادیخواهان با توجه به شرایط ویژه کرونایی و ضرورت رعایت موارد بهداشتی با نصب پرچم های سیاه به سردر منازل خود هر خانه را یک حسینیه و هر خانواده را به یک هیات تبدیل کرده اند.
وی ادامه داد: مردم نجیب و مهمان‌نواز زنجان که امسال محروم از میزبانی شیفتگان حضرت اباعبدالله و برادر علمدارش شدند امیدوارند مردم کشور عزیز و محب اهل بیت(ع)، با اجرایی کردن هر خانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیات، محرمی بی‌نظیر را در تاریخ ایران ثبت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان این که امسال مردم ایران با تبعیت از فرمایش رهبر معظم انقلاب تمام دستورات بهداشتی را رعایت خواهند کرد، گفت: امسال روح حسینیه اعظم در ایران حاکم خواهد شد و تمام ایرانیان در یوم العباس یکپارچه و یک صدا با نوای یا عباس(ع) ایران را سراپا عاشق اهل بیت اعلام خواهند کرد و جلوه کمک های مومنانه را به جای اجتماع عزاداری به نمایش می گذارند. 
کرباسی در خصوص برآورد نذر مردم ایران، اظهار داشت: در روزهای سخت کرونا و با هدف تسهیل ادای نذر عزاداران حسینی سراسر کشور طرح نیابتی ادای نذر قربانی درحال اجرا است و بنا به اعلام هیأت امنای حسینیه اعظم این طرح پنجمین سال متوالی است که اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: حسب اعلام هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان، عاشقان امام حسین (ع) درهرکجا که باشند می‌توانند جهت انجام نذر نیابتی مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت نذورات فرهنگی حسینیه اعظم زنجان واریز کرده و برای هماهنگی بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۲۳۰۳۰ با پیش مشاره ۰۲۴ تماس بگیرند.
کرباسی افزود: شماره حساب طرح نیابتی ادای نذر قربانی ۳۱۲۳ – ۷۰۵۳ – ۹۹۷۸ – ۶۰۳۷ است و پس از پرداخت باید فیش واریز به همراه مشخصات کامل نذردهنده، نشانی پستی، شماره تماس و نیت نذرکننده (ذبح یا فروش و هزینه در مسجد) به نشانی: زنجان، مسجد حسینیه اعظم ارسال شود و یا عکس قبض به شماره ۰۹۱۲۲۴۲۹۵۰۱ از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال شود.
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان همچنین گفت: امسال دسته زینبیه اعظم زنجان نیز همچون دسته حسینیه با نوای یا حضرت زینب(س) در سراسر ایران طنین خواهد افکند و مردم ایران و عاشقان آن حضرت در در یازدهم محرم به جای اجتماع عزاداری، جلوه ای از کمک های مومنانه را به نمایش خواهند گذاشت.
انتهای پیام/
هشتم محرم امسال، اجتماع عزاداری حسینیه اعظم زنجان برگزار نمی‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار