ولادیمیر پوتین؛

امیدوارم نیازی به استفاده از نیروهای روس در بلاروس نشود

1399/06/06 - 16:26 - کد خبر: 25951 نسخه چاپی

نصر: پوتین گفت در صورت نیاز، مسکو به درخواست مینسک نیروهای ویژه مجری قانون برای بلاروس تشکیل خواهد داد.

به گزارش نصر، اینترفکس گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس از او خواسته تا برای کشورش نیروی پلیس ذخیره تشکیل دهد اما قول داده تا از آن استفاده نکند مگر اینکه اوضاع از کنترل خارج شود.
همچنین خبرگزاری ریا گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت مسکو اکنون نیازی نمی بیند که از نیروهای روسیه در بحران سیاسی بلاروس بر سر انتخابات ریاست جمهوری جنجالی نهم اوت استفاده کند و مسکو احساس می کند که وضعیت در حال عادی شدن است.  
پوتین به روسیه یک گفت: لازم نیست چیزی را پنهان کنیم. بندهایی هست در توافقات که ذکر می کند تمامی اعضای سازمان ها باید به یکدیگر برای حفاظت از تمامیت ارضی حفظ ثبات و تهدیدهای مرزی کمک کنند. در این راستتا ما به بلاروس تعهد دادیم. لوکاشنکو از ما برای ارائه نیروی کمکی در صورت نیاز درخواست کرد. من گفتم روسیه به تعهداتش پایبند است.
وی افزود: در گفتگو با لوکاشنکو به این نتیجه رسیدیم که اکنون این ضرورت نیست و من امیدوارم بوجود هم نیاید. بنابراین از نیروهای ذخیره استفاده نشد. تا زمانیکه افراط گرایان از مرزهای خاص پافراتر نگذارند، نیروهای روسی استفاده نخواهند شد
پوتین تاکید کرد: آنها استفاده نمی شوند تا زمانیکه عناصر افراطی که پشت شعارهای سیاسی پنهان شده اند از مرزهای خاص نگذرند مرزهایی که با دزدی، آتش زدن ماشین ها ،خانه ها، بانک ها و تلاش برای تصرف ساختمان های دولتی آغاز می شود.
انتهای پیام/
امیدوارم نیازی به استفاده از نیروهای روس در بلاروس نشود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار