خبر/

افتتاح نخستین مرکز اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان دارای بیماری روانی مزمن

1399/06/06 - 14:16 - کد خبر: 25933 نسخه چاپی

نصر: نخستین مرکز اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان دارای بیماری روانی مزمن سرای کرامت در تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، مدیر کل بهزیستی استان در  این آیین، جامعه هدف افتتاح این مراکز را برای کودکان دارای بیماری روانی مزمن که نه شرایط بستری شدن دائم را داشته و نه توانمندی ورود به اجتماع را دارند، دانست و گفت: کودکان مذکور جهت توانمند سازی تا ۱۲-۸  ماه در این مراکز نگهداری شده و توانمندی‌های لازم جهت توانمند سازی  و حضور فعال در اجتماع به آن‌ها ارائه می شود.
فرگل صحاف افزود: 152 مرکز در استان در حال ارائه خدمات به اقشار تحت پوشش هستند که 37 واحد از این مراکز مربوط به حوزه توانبخشی بوده است و 3356 نفر از اقشار تحت پوشش از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.
 خانه اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان بیماران روانی مزمن (پسران) سرای کرامت با اعتباری بالغ بر 22 میلیار ریال راه اندازی شده است.


افتتاح خانه‌های اقامت توانبخشی/ خدمات دهی به سه هزار و 370 نفر در مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی 
مدیرکل بهزیستی استان در آیین افتتاح خانه اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان دارای بیماری روانی مزمن دختران در منطقه شمال غرب کشور که با حضور دکتر علی رضا منادی نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد : از فعالیت های کلیه موسسات خیریه علی الخصوص موسسه فیاض بخش قدردانی می کنیم که انواع بیماران را در این مرکر نگهداری می کند.
صحاف افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مبتلایی در این مرکز به ویروس کرونا مشاهده نشده  و این نشانگر آن است که مربیان و اعضا توانستند به نحو احسن از بیماران مراقبت کنند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد: در سطح استان ۳۷ مرکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی به سه هزار و ۳۷۰ نفر خدمات ارائه می‌دهد.
وی بیان کرد : مرکزی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، مرکز توانبخشی و پیگیری درمان کودکان دارای بیماری روانی مزمن در منطقه شمال غرب کشور است که بیماران منطقه شمالغرب را پذیرش خواهد کرد.
صحاف خاطر نشان کرد : در این مراکز کودکانی پذیرش می شود که روی توانمندی و تحصیل آن‌ها اقداماتی انجام می‌شود تا بتوانند از بستری شدن مزمن به دور باشند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی،  هدف از ایجاد این خانه ها را توانمند سازی کودکان دارای  بیماران روانی مزمن عنوان کرد و افزود: در گام اول اجرای طرح در شش استان کشور، این مراکز راه اندازی شده است که در شمال غرب، آذربایجان شرقی برای این ماموریت انتخاب شده است.
ظهیر نیا، عضو هیات مدیره موسسه خیریه فیاض بخش نیز در ابتدای این آیین ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های موسسه، خاطرنشان کرد: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری کووید 19 در مرکز شهید فیاض بخش نداشته ایم.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، وی با بیان اینکه بزرگترین مرکز ارائه خدمات بهزیستی در سراسر کشور با نام شهید فیاض بخش مزین شده است، افزود: این نکته در آذربایجان شرقی نیز صدق می کند و مرکز شهید فیاض بخش علاوه بر وظایف ذاتی خود 1300 خانواده نیازمند را تحت پوشش خود دارد که در مناسبت‌های مختلف بسته های حمایتی بین آن‌ها توزیع می‌شود و حمایت‌های ویژه نیز از معلولین تحت پوشش این مرکز به عمل می آید.
انتهای پیام/
افتتاح نخستین مرکز اقامت موقت توانبخشی و پیگیری درمان کودکان دارای بیماری روانی مزمن خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار