معاون وزیر خارجه؛

۴۷درصد صادرات ایران به کشورهای همسایه است

1399/06/06 - 11:27 - کد خبر: 25909 نسخه چاپی

نصر: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید براستفاده از ظرفیت‌های مرزی کشور برای افزایش صادرات گفت: هم‌اکنون ۴۷درصد صادرات ایران به کشورهای همسایه است و از فرصت استان‌های مرزی در افزایش این میزان باید استفاده بیشتری صورت گیرد.

به گزارش نصر، جابر انصاری روز پنجشنبه در  جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل در پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: امروز علی‌رغم فشار و تحریم‌های سخت، در حوزه صادرات رشد مثبتی داشته‌ایم و سیاست به زانو در آوردن ایران توسط آمریکا  با شکست همراه بوده است.
وی اظهار کرد: تمرکز بر روی کشورهای همسایه، ایجاد تجهیزات و فرصت‌های بهتر برای روان کردن  امور تجارت با همسایگان از جمله برنامه‌های وزارت امور خارجه در بخش اقتصادی است و ظرفیت‌های صادراتی با محوریت صادرات محصولات کشاورزی باید در استان اردبیل نیز تقویت و توسعه یابد. 
وی با بیان اینکه تولیدات باید با هدف صادراتی انجام شده و حوزه کشاورزی در حوزه صادراتی حمایت شود، گفت: یکی از عمده مشکلات فعالان اقتصادی و تجار کشور انتقال ارز حاصل از صادرات به کشور است که تهاتر می‌تواند راهکار مطمئنی برای حل این مشکل باشد.
انصاری ضمن اشاره به اینکه بازارهای کشورهای حوزه قفقاز با توجه به وجه اشتراکات زبانی و ارتباط نزدیک ظرفیت و فرصت خوبی برای صادرات استان اردبیل است، تاکید کرد: باید برای صادرات و واردات برنامه داشتیم، دولت و مجلس شورای اسلامی  حامی صادرات هستند و چندین جلسه با کمسیون‌های مجلس در راستای رفع موانع صادراتی صورت گرفته است.
او همچنین گفت: ایجاد سدها در منطقه ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی است و تلاش خواهیم کرد صادرات محصولات کشاورزی از استان اردبیل با رفع موانع صادراتی و تسهیل فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان فراهم شود.
بررسی مسایل و مشکلات صادرکنندگان و تجار،تسهیل روند صادرات و ارز آوری به کشور، گفتگو و بیان مشکلات سرمایه‌گذاران بخش صادراتی، بررسی فرصت های صادراتی استان  در این جلسه بود.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه  در سفر به شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار مغان از سد و پروژه‌های پایاب خداآفرین، مجتمع گلخانه، شرکت کشت و صنعت مغان، پایانه و گمرک مرزی بیله سوار، محل انتخابی احداث شهرک صنعتی مشترک و بارانداز ریلی با جمهوری آذربایجان با همراهی استاندار اردبیل و مدیران استانی و شهرستانی بازدید کرد.
انتهای پیام/
۴۷درصد صادرات ایران به کشورهای همسایه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار