رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی خبر داد:

تخصیص پنج هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی

1399/06/06 - 10:47 - کد خبر: 25903 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص اعتبار احیای دریاچه ارومیه به سه استان، چهار وزارتخانه و سازمان کشوری گفت: در این راستا، از ابتدای اجرای طرح احیا، ۱۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص و از این میزان پنج‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش نصر، ناصر حضرتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: اعتبارات مربوط به دریاچه ارومیه به سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان اختصاص یافته و علاوه بر آن در اختیار وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و جنگلها و مراتع در سطح کشوری قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۳ تا پایان سال گذشته، ۱۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار به آذربایجان غربی اختصاص یافته که از این میزان ۴۳ درصد تخصیص داده شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: البته میزان تخصیص بودجه در این حوزه متفاوت بوده و در سال ۱۳۹۷ برای اجرای طرح های احیایی، ۱۰۰ درصد اعتبار اختصاص یافته تخصیص داده شده بود.
حضرتی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این اعتبار، در راستای اجرای طرح های احیایی و تثبیتی بوده و برخلاف گفته برخی افراد که از پول پاشی برای اجرای همایش ها صحبت می‌کردند، بخش بسیار ناچیزی برای اجرای همایش و کارهای فرهنگی در نظر گرفته شده است.
اختصاص ۵۸ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای مهار آب های مرزی آذربایجان غربی
وی با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار برای مهار آب های مرزی از جمله مهمترین اقدامات دولت در راستای کمک به اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه بوده، بیان کرد: در این راستا، ۵۸ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به آذربایجان غربی اختصاص یافته که به طور  کامل نیز از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است.
وی اظهار کرد: از محل این اعتبار قابل توجه، سدهای مختلفی در شمال و جنوب آذربایجان غربی احداث شده که سدهای سردشت، کانی‌سیب، سیلوه، کرم آباد و حتی برخی طرح ها در حوزه زاب و ارس و رودخانه آغ چای از آن جمله است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: یکی از اقدامات مهم از این محل، احداث تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بوده که قرار است پس از آبگیری در دی ماه امسال، سالانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب را به دریاچه سرازیر کند.
طرح های احیای دریاچه ارومیه با تدبیر دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و با وجود اینکه پیش از اجرای این طرح های ۲۹ گانه، دریاچه تنها ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب داشت، در حال حاضر نزدیک به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد که این رقم در برخی مواقع به نزدیک پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب هم رسیده است.
انتهای پیام/
تخصیص پنج هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار