مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی خبر داد:

افتتاح طرح ملی توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی جوامع در آذربایجان‌غربی

1399/06/05 - 17:42 - کد خبر: 25892 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح طرح ملی توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی جوامع محلی در استان، گفت: این طرح یکی از برنامه های پیش‌بینی شده در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان است.

به گزارش نصر، پریسا علیلو روز چهارشنبه در جلسه افتتاحیه طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هدف از این طرح ارتقای آگاهی سطح سلامت روانی و جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های‌ اجتماعی، توسعه مشارکت در امور شهری، ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب‌های‌ اجتماعی است.
وی ادامه داد:حیطه اجرای طرح در مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر شهری و رو ستایی شهرستان‌های استان است و گروه هدف جمعی از خانواده‌ها و افراد شهری و روستایی در معرض آسیب به شمار می رود.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربلیجان غربی بیان کرد: این طرح در گام اول به تربیت تسهیلگران تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی می‌پردازد و در گام دوم با ورود این تسهیلگران به جامعه به توان افزایی گروه هدف و ارتقا تاب آوری اجتماعی کمک می‌کند.
علیلو بیان کرد: توان افزایی و توسعه ظرفیت‌های جامعه مدنی از طریق برگزاری کارگاه آموزشی ـ مشورتی برای ۲۵ نفر از نمایندگان تشکل‌های اجتماعی بومی به عنوان تسهیل گر محلی به مدت ۶۰ ساعت نیز از اهداف کمی طرح است.
در راستای این طرح نشست‌های آموزشی ـ مشارکتی به مدت ۶۰ ساعت برای ۶۲۵ نفر از اعضای جوامع محلی برای ۲۵ محله کم برخوردار برگزار خواهد شد.
در برنامه ششم توسعه دولت سعی کرده در تمام حوزه‌ها از جمله حوزه زنان و خانواده با شاخص گذاری و هدف گذاری به اهداف تعیین شده دست یابد که اجرای طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری یکی از وسیله‌های رسیدن به این شاخص‌ها می‌باشد.
انتهای پیام/
افتتاح طرح ملی توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی جوامع در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار