معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی؛

۱۰۰ واحد راکد تولیدی تا پایان سال به چرخه اقتصادی باز می‌گردند

1399/06/05 - 16:24 - کد خبر: 25887 نسخه چاپی

نصر: معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند و امیدواریم تا پایان سال نیز بیش از ۱۰۰و احد راکد تولیدی را مجدد به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش نصر، علی جهانگیری ظهر امروز در نشست خبری خود در تبریز درخصوص طرح‌های نیمه تمام اقتصادی در استان، گفت: یک هزار و ۷۶۰ طرح صنعتی و سرمایه گذاری در دست اجرا داریم که مجوزهای لازم برای آنان از سازمان صمت اخذ شده و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان در دست اجراست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های تنظیم بازار در استان، گفت: مقابله با گران فروشی از جمله موضوعاتی است که مورد توجه ماست و با تاکید ویژه استاندار، گروه‌های مختلف بازرسی و مقابله با گران فروشی در استان تشکیل شده و با محتکران و سوءاستفاده کنندگان از شرایط اقتصادی، برخورد می‌شود.
جهانگیری تصریح کرد: بسیاری از مردم نسبت به عدم درج قیمت بر روی برخی کالاها و اجناس، گله‌مندند که با هماهنگی‌های انجام شده و جلسات تخصصی، این چالش‌ها رفع می‌شود.

اجرای ۹۶۰ طرح با پیشرفت بالای ۶۰ درصدی در استان
جهانگیری اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام در بخش اقتصادی، از اصلی ترین اولویت‌های ماست و در حال حاضر ۹۶۰ طرح اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در دست اجراست.
جهانگیری از اعطای تسهیلات مالی به واحدهای تولیدی که بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند خبرداد و افزود: دشمنان در تلاش برای بی ثبات نشان دادن اقتصاد کشور هستند، ولی با این وجود، سرمایه گذاری‌های متعددی توسط بخش خصوصی در حال انجام است.
وی اظهار داشت: در سال ۹۸، شش طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از ۹۲ میلیون دلار تصویب شده است که نسبت به سال ۹۷، تعداد این سرمایه گذاری ها چهار برابر شده است. از این رقم مصوب نیز، ۲۰ میلیون دلار تا به امروز جذب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت مس، یکی از موتورهای محرکه توسعه استان است، افزود: با توجه به ذخایر خوبی از مس که در استان موجود است طرح‌های بسیار متعددی در ارتباط با مس در دست اجرا و یا برنامه‌ریزی است.

رشد ۱۸ درصدی معادن آذربایجان شرقی
جهانگیری افزود: به رغم اینکه با داشتن ۸.۵ میلیارد تن ذخیره معدنی مس یکی از ممتازترین استان‌های کشور در این زمینه هستیم ولی متأسفانه آن چنان که باید و شاید از این امتیاز استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه تعداد معادن استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در همین مدت سرمایه گذاری در بخش معدن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
جهانگیری درخصوص فعالیت دانشگاه‌های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: قانون ایجاد شرکت‌های دانش بنیان قبل از دولت فعلی تصویب شد ولی عملیات اجرایی آن در دولت فعلی درحال انجام است به طوری که اکنون در استان ۱۴۰ شرکت دانش بنیان، سه مرکز نوآوری و فناوری و بیش از ۲۰ مرکز رشد در حال فعالیت هستند.
وی درخصوص توسعه صادرات غیرنفتی استان نیز یادآور شد: از دو سال گذشته برای توسعه صادرات غیرنفتی برنامه ویژه ای داریم به طوری که برای امسال، صادرات چهار میلیارد دلاری برنامه ریزی شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای توسعه صادرات در کنار بخش خصوصی هستیم، گفت: در چهار ماه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در استان داشتیم که امیدواریم این رقم در ماه‌های بعدی روند افزایشی داشته باشد.
انتهای پیام/
 ۱۰۰ واحد راکد تولیدی تا پایان سال به چرخه اقتصادی باز می‌گردند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار