استاندار زنجان؛

عملیاتی شدن پژوهش‌ها از ارکان اصلی رقابت اقتصادی است

1399/06/05 - 16:13 - کد خبر: 25885 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: رقابت اقتصادی ۱۲ رکن دارد که عملیاتی شدن پژوهش‌ها از ارکان اصلی این رقابت‌ها است.

به گزارش نصر، فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت در شهرستان خرم‌دره اظهار داشت: کشور ما در پژوهش رتبه ۱۶ دنیا و رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: ۱۱ رکن رقابت اقتصادی این است که پژوهش را به عمل تبدیل کنیم و یکی از عواملی که سبب می‌شود از گردونه رقابت در برخی از حوزه‌ها عقب بمانیم، این است که پژوهش‌های ما کمتر عملیاتی می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: اگر تلاش کنیم پژوهش‌ها به عمل تبدیل شود، قطعاً اتفاقات زیباتری در نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.
وی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ۹۹۴ پروژه با ۱۳۴۸ میلیارد تومان اعتبار در استان زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می شود، افزود: پروژه‌های استان از نظر تعداد ۷۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و از نظر مبلغی نیز ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
حقیقی خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد پروژه‌های هفته دولت در زنجان مربوط به افتتاح بوده و ۱۸ درصد از پروژه‌ها نیز کلنگ‌زنی است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه از نظر رقم نیز ۶۵ درصد پروژه‌های زنجان افتتاحی و ۳۵ درصد نیز کلنگ‌زنی است، ادامه داد: حاصل این پروژه‌ها ایجاد یک هزار و ۳۹۷ فرصت شغلی است که ۹۵ درصد از این فرصت‌ها مربوط به پروژه‌های افتتاحی و پنج درصد نیز مربوط به کلنگ‌زنی‌ها است.
حقیقی ادامه داد: سهم ۲ شهرستان ابهر و خرم‌دره از پروژه‌های هفته دولت ۱۶۳ پروژه با ۴۴۳ میلیون تومان است.
وی یادآور شد: همه این پروژه‌ها در زمانی اتفاق می‌افتد که کشور ما تحت ظالمانه‌ترین تحریم‌ها بوده و با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.
استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت همکاری همگانی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در ایام محرم نیز مداحان و وعاظ نقش موثری در این حوزه ایفا می‌کنند.
حقیقی با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اصافه کرد:  همه مردم موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه در اماکن عمومی و چه در زندگی خصوصی هستند، زیرا کرونا از بین نرفته و هر روز چهره جدیدی به خود می‌گیرد.
انتهای پیام/
عملیاتی شدن پژوهش‌ها از ارکان اصلی رقابت اقتصادی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار