رئيس هيئت مديره انجمن دفاتر خدمات مسافرتي آذربايجان شرقي؛

بیکاری سه هزار نفر در آژانس های مسافرتی استان/ صد در صد آژانس ها ورشکسته شدند

1399/06/05 - 16:15 - کد خبر: 25872 نسخه چاپی

نصر: رئيس هيئت مديره انجمن دفاتر خدمات مسافرتي آذربايجان شرقي گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده آژانس‌های گردشگری روی لبۀ تیغ کرونا قرار گرفته اند.

به گزارش نصر، در پی شیوع ویروس کرونا و تأکید وزارت بهداشت بر لغو سفرها و انجام قرنطینۀ خانگی، معاونت گردشگری کشور ابلاغیه‌ای به آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی ابلاغ کرد با این مضمون که تمام آژانس‌ها موظف به بازگشت وجوه پرداختی مردم بدون کسر خسارت هستند.
در این شرایط تورهای مسافرتی با هجوم مردم برای دریافت وجوه خود مواجه شدند و به دلیل اینکه تمام سفرها به یکباره لغو شد، کرکره آژانس‌های گردشگری تا نیمه به پایین کشیده شد.
 
 
رشيد رجب پور رئيس هيئت مديره انجمن دفاتر خدمات مسافرتي آذربايجان شرقي در گفت و‌ گو‌با خبرنگار نصر با بیان اینکه امروز آژانس‌های مسافرتی در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند، تأکید کرد: از یک‌سو نرخ ارز افزایش یافته و از سوی دیگر مبدأ جبران خسارت مشخص نیست؛ اصلا جای امیدی نیست و امکان ارزیابی هم وجود ندارد.
وی افزود: از یک طرف مشکلات سال ۹۸ که کلا زیان بود، مشکلاتی هم چون؛ بیکاری، گرانی، شوک دلار و ارز امسال، وحالا کرونا هم که در همه آژانس ها تخته گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی می شود شیوع ویروس کرونا تا خرداد سال آینده ادامه یابد که این سبب نامشخص بودن سرنوشت آژانس‌های مسافرتی شده است.

وی نبود پروازهای ایرانی و‌ ترک را عامل میدان داری شرکت هواپیمایی قطری خواند و افزود: در حالی که با شرکت های قطری یا اماراتی می شود به ترکیه رفت ولی هواپیمایی ترک و ایرانی مجوز ندارند، یکی نیست از دولت ترکیه سوال کند مگر مسافر همان نیست پس چه فرقی دارد؟ با ایرلاین ترک و ایرانی نمی تواند ولی با شرکت‌های هواپیمایی امارات و قطر می توانند به ترکیه سفر کند؟ این تصمیم در نوع خود خیلی جالب است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا مسافران بلیط خریداری کنند یا خیر؟ اظهار داشت: نمیدانم! در این وضعیت نمی شود چیزی گفت، همه مختارند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۷۰ آژانس مسافرتی و گردشگری در آذربایجان شرقی دارای مجوز فعالیت هستند که همگی تعطیل شده اند.
وی با احتساب به طور میانگین ۱۰ نفر در هر آژانس اظهار داشت : حدود سه هزار نفر در این حوزه مشغول به کار بودند که کرونا همه شان را بیمار کرد.

وی در خصوص بسته های حمایتی دولت نیز گفت: هیچ بسته حمایتی تاکنون نبوده و نیست. هر چه گفته شده همه در حد حرف بوده و عملی نشده است.

رجب پور دلیل اصلی لغو پروازهای ترکیه را قطعا سیاسی خواند و افزود: چون مسافر می تواند از طریق امارات و یا قطر (با هزینه سنگین که سودش به جیب کشور ثالث می رود، نه ترکیه و نه ایران) به ترکیه سفر کند ولی در چند قدمی ترکیه، که پیاده هم می شود رفت اجازه ورود نمی‌دهند.
رجب پور تصریح کرد: اکثر کنسلی پروازها از جانب ترکیه صورت می پذیرد.
انتهای پیام/
بیکاری سه هزار نفر در آژانس های مسافرتی استان/ صد در صد آژانس ها ورشکسته شدند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار