معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

علایم سرماخوردگی و کرونا قابل تفکیک نیستند

1399/06/05 - 14:32 - کد خبر: 25866 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شباهت‌ها و یا تفاوت‌های سرماخوردگی و کرونا قابل تشخیص نیستند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تعدد علایم بیماری کووید19، مرز بین آن با سرماخوردگی مشخص نیست و در صورت مشکوک بودن فرد به علایمش می‌توان با اقدام به نمونه برداری و سی تی اسکن به تشخیص قطعی رسید.
وی بیان کرد: در ابتدا نمونه‌برداری‌های کم‌تری به دلیل کمبود کیت تشخیصی انجام می‎شد، اما مدتی بعد نمونه‌برداری علاوه بر تهران در تبریز و سایر شهرستان‌ها هم انجام شد و تعدادشان افزایش یافت و از هر فرد بدحال، مشکوک و نیازمند به بستری نمونه گرفته شد.
وی ادامه داد: تعداد نمونه‌برداری‌ها رفته رفته به قدری افزایش یافت که از اطرافیان و هر فردی که فرد کرونا مثبت با آن‌ها در ارتباط بود هم نمونه گرفته ‎شد، به طوریکه تعداد نمونه‌گیری‌ها به یک هزار نمونه در روز رسید، اما اکنون سیاست وزارت بهداشت و درمان در این خصوص تغییر کرده و نمونه فقط از افراد مشکوک اخذ می‌شود.
درستی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد نمونه‌های اخذ شده از افراد مشکوک به کرونا در آذربایجان شرقی به 400 مورد در روز رسیده است.
وی در ادامه در پاسخ به علت تاخیر در اعلام نتیجه تست بزاق برخی از افراد مشکوک به کرونا در استان و به طول انجامیدن دو هفته‌ای آن، اظهار کرد: چنین چیزی را قبول ندارم، نتیجه تست تا 24 ساعت مشخص می‎شود، مگر اینکه نمونه فردی در آزمایشگاه گم شده باشد.
انتهای پیام/
 علایم سرماخوردگی و کرونا قابل تفکیک نیستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار