خبر/

عرض ارادت شعرای آذربایجان‌شرقی به سیدالشهدا در سوگواره بغض واژه

1399/06/05 - 13:57 - کد خبر: 25865 نسخه چاپی

نصر: دوازدهمین سوگواره ادبی «بغض واژه» حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با حضور شعرای آیینی استان برگزار شد.

به گزارش نصر، سوگواره ادبی «بغض واژه» شامگاه سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و شعرای آیینی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل مصلی حضرت امام خمینی (ع) تبریز برگزار شد.

در این آیین، سیدمحمدحسین بلاغی رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این نهاد فرهنگی در ایام دهه نخست محرم ۱۱ برنامه فرهنگی و هنری برگزار می‌کند، اظهار کرد: حوزه هنری استان در سال جاری با توجه به شرایط کنونی جامعه، بیشتر برنامه های خود را به سمت فضای مجازی سوق داده است.

وی با اشاره به سوگواره ادبی «بغض واژه» افزود: در این سوگواره، شعرای آیینی استان طبق سنوات گذشته عرض ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا با شعرسرایی اعلام کردند.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه با اشاره به رونمایی آلبوم صوتی نواهای عاشورایی «باب‌الاسلام» اظهار کرد: این آلبوم به همت گروه بین المللی تواشیح و مدیحه سرایی طارق تبریز تهیه و تدوین شده که به عنوان نذر فرهنگی در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

وی در ادامه افزود: این آلبوم در ۹ قطعه با محتوای تبیین پیام ها و اهداف نهضت عاشورا و همچنین شاخص سازی در سیره اهل بیت(ع) و اصحاب امام حسین (ع) تهیه شده که در اختیار عاشقان اباعبدالله الحسین گذاشته می‌شود.

در این سوگواره، لیلا باقریان، محمدرضا بحری، جعفر پوررضوی و محمد رنجی شعرخوانی کردند و در ادامه، آلبوم باب الاسلام توسط حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز رونمایی شد.

همچنین، از شعرای برجسته استان و عوامل تولید آلبوم باب الاسلام توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی تجلیل شد.
انتهای پیام/
عرض ارادت شعرای آذربایجان‌شرقی به سیدالشهدا در سوگواره بغض واژه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار