مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان؛

۴۳۰ کلاس به آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی تحویل می‌شود

1399/06/05 - 14:11 - کد خبر: 25864 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۳۰ باب کلاس درس در سال تحصیلی جدید از سوی این مجموعه تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

به گزارش نصر، پیام صدقی روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: تمایم این کلاس ها طی سال جاری توسط نوسازی مدارس آذربایجان شرقی مرمت، بازسازی و تجهیز شده و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید آماده واگذاری به آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در شهرها و روستاهای مختلف می باشد.
وی با اشاره به کمبودهای اعتباری و بودجه ای دولتی نوسازی مدارس استان، اظهار داشت: با وجود اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر استان و کشور چندان مناسب برای اجرای طرح های عمرانی نبود، اما بااین حال تعداد کلاس های اماده تحویل امسال نسبت به سال گذشته در آذربایجان شرقی ۲۵ درصد افزایش داشته است.  
صدقی شرایط ویژه کرونایی را از جمله دلایل مهم در کند شدن اجرای طرح های بازسازی و نوسازی مدارس عنوان و اضافه کرد: بدون تردید این وضعیت تاثیر زیادی در برنامه های کلان نوسازی مدارس داشته است.
وی بهره مندی از ظرفیت خیران و مدرسه سازان را یکی از برجسته ترین و مهم ترین ویژگی های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: در این راستا همه ساله خیران و نیکوکاران مساعدت های بسیار وسیع می کنند به گونه ای که افزون بر ۵۰ درصد فعالیت های عمرانی این اداره کل توسط این قشر انجام می شود.
صدقی از هماهنگی و تعامل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف خبر داد و اظهار داشت: بر همین اساس طی سال جاری قیر رایگان برای آسفالت محوطه های مدارس استان با کمک شهرداری ها در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی از عموم مردم نیکوکار و خیر آذربایجان شرقی درخواست کرد تا قسمتی از نذورات و هدایای مالی خود در ایام ماه محرم را به اقدام خداپسندانه و ماندگار مدرسه سازی اختصاص دهند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نقش خیران در کمک به این اداره کل را عیر قابل انکار و وسیع دانست و گفت: طی سال جاری با مشارکت خیران تعداد ۷۵۰ کلاس درس تا پایان سال در استان احداث می شود.
به گزارش ایرنا و به گفته معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی،  از محموع ۲۴ هزار کلاس درس در استان ۱۴ هزار کلاس نیاز به بازسازی و یا مقاوم‌سازی دارد.
انتهای پیام/
۴۳۰ کلاس به آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی تحویل می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار