استاندار آذربایجان شرقی؛

۷۰ درصد واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی نوسازی شد

1399/06/05 - 13:57 - کد خبر: 25863 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی ۷۰ درصد واحدهای مسکونی نیازمند نوسازی در مناطق زلزله شهرستان های میانه و سراب به انجام رسیده است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح هفتصدمین واحد مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله زده شهرستان سراب در روستای «تیرشاب»، افزود: امروز در هفته دولت بسیار خوشحالیم که بعد از ۸ ماه از زلزله شهرستان های سراب و میانه شاهد بهره برداری از واحدهای بازسازی شده مسکونی هستیم.
وی اظهار داشت: اقدامات بازسازی و مرمت واحدهای تخریب شده در هر دو شهرستان پیشرفت خوبی داشته است و ۱۰۰درصد واحدهایی که نیاز به ترمیم و بازسازی داشتند، انجام شده است و کار ۶۵ درصد واحدهای نوسازی نیز به اتمام رسیده است.
پورمحمدی ادامه داد: تنها در روستای «تیرشاب» شهرستان سراب بازسازی و ساخت ۱۵ واحد از مجموع ۱۸ واحد تخریبی بر اثر زلزله به پایان رسیده و تحویل اهالی داده شده و بقیه نیز تا پایان شهریور جاری واگذار می شود.
به گفته وی تاکنون عملیات اجرایی ۷۰ درصد ساحتمان هایی که در مناطق زلزله زده نیاز به نوسازی داشتند، تمام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: از اماکن دامی نیز در شهرستان های میانه و سراب ۲ هزار واحد نیاز به بازسازی داشتند که ۵۰۰ واحد آن تاکنون تکمیل شده و بقیه نیز در مرحله سقف ریزی قرار دارند.
پورمحمدی افزود: با تلاش و اهتمام مسئولان استانی و شهرستانی قبل از فصل سرما بقیه واحدهای دامی نیز تکمیل می شود.
  به گزارش ایرنا، ساعت ۲:۱۷ بامداد جمعه ۱۷ آبان سال گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در حوالی شهر ترک میانه روی داد که به ۲ هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی در ۶۵ روستای شهرستان های میانه و سراب آسیب زد.
انتهای پیام/
۷۰ درصد واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی نوسازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار