خبر/

دخالت گستاخانه آمریکا در امور ترکیه

1399/06/05 - 09:44 - کد خبر: 25834 نسخه چاپی

نصر: وزارت امور خارجه ترکیه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با دیدار اردوغان با مقامات حماس کلا مردود است.

به گزارش سرویس بین الملل نصر، وزارت امور خارجه ترکیه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه کلا مردود است.
وزارت امور خارجه ترکیه در این اطلاعیه با اشاره به این که جنبش حماس، جنبشی است که با انتخابات دموکراتیک در غزه بر سر قدرت آمده است افزود: اقداماتی مثل معرفی نماینده مشروع جنبش حماس به‌عنوان «تروریست» توسط آمریکا به تلاش‌ها برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه کمک نمی‌کند.
همچنین در این اطلاعیه از آمریکا خواسته شده است از قدرت و نفوذ خود در منطقه فقط در راستای منافع رژیم صهیونیستی استفاده نکند و با پیگیری سیاست‌های متعادل در تلاش‌های برای یافتن راه‌حل صمیمانه‌ای برای تحقق حقوق فلسطینیان مشارکت کند.
لازم به توضیح است سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حماس را گروه تروریستی خوانده و اعلام کرده بود که دیدار اردوغان با اسماعیل هنیه به منافع فلسطینیان آسیب زده و باعث انزوای این کشور در جوامع بین‌المللی می‌شود.
انتهای پیام/
دخالت گستاخانه آمریکا در امور ترکیه آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار