استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی شبکه برق در روستاهای بالای ۱۰ خانوار آذربایجان‌شرقی

1399/06/05 - 09:36 - کد خبر: 25828 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که ضریب نفوذ شبکه برق در روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان، ۱۰۰درصد است، افزود: با اقدامات انجام شده برای بهینه‌سازی مصرف برق در استان، روزهای گرم تابستان را بدون قطعی برق در شبکه انشعاب خانگی تجربه کردیم.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق استان، با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی کشور بوده و با توسعه زیرساخت‌های صنعت برق در سال‌های اخیر توانسته نیاز بیش از پنج هزار واحد تولیدی و یازده هزار بنگاه اقتصادی را تأمین کند.
وی با قدردانی از توجه وزارت نیرو به توسعه زیرساخت‌های برق در استان، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اقدامات بسیار خوبی در حوزه برق و آب انجام شده که از آن میان می‌توان به افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تکمیل فازهای توسعه این نیروگاه انجام شده و فاز دوم آن در آینده نزدیک، به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات انجام شده در صنعت آب استان، گفت: افزایش میزان مصرف نسبت به تولید آب در تابستان امسال با توجه به شیوع کرونا باعث شد که  برای چند روز شاهد قطعی آب در تبریز باشیم.
وی با اشاره به رفع مشکل قطعی آب در تبریز با انتقال آب از سد نهند و قلعه‌چای به تبریز، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی از بابت دسترسی شهروندان به آب نداریم.
وی، انتقال آب ارس به تبریز را موثرترین راهکار تأمین آب شرب این شهر برشمرد و افزود: 35 کیلومتر از این پروژه با تخصیص اعتبار از محل آب‌های مرزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و باقی‌مانده پروژه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و عدم توانایی در جذب فاینانس خارجی، نیمه‌تمام مانده است.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پورمحمدی ادامه داد: امیدواریم وزارت نیرو با امکان استفاده و تکمیل این طرح از محل ماده 56 و جذب منابع داخلی، موافقت کند و شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.
انتهای پیام/
 ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی شبکه برق در روستاهای بالای ۱۰ خانوار آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار