رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل؛

دانشگاه علمی کاربردی اردبیل بر مبنای آموزش مهارتی دانشجو می‌پذیرد

1399/06/04 - 16:03 - کد خبر: 25814 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: امسال این دانشگاه بر مبنای آموزش مهارتی و کارآفرینی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش نصر، داریوش لطیفی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی بدنبال درآمدزایی نیست، افزود: پیش‌تر در ۲۱ مرکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان دانشجو پذیرش می‌شد که امسال بر اساس مصوبه دولت و مبنی بر عدم فعالیت مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی تنها ۱۳ مرکز خصوصی و غیردولتی حق جذب دانشجو دارند.
وی اظهارداشت: پذیرش دانشجویان در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در مقطع کاردانی از چهارم تا ۱۱ شهریور و در رشته کارشناسی نیز از ۱۱ تا ۱۷  شهریور ماه انجام می‌شود.
وی بیان کرد: پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید قابل تمدید است و کلاس‌ها هم بصورت حضوری و غیرحضوری از ۱۵ شهریور در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل افزود: مراکز فعال وابسته به این دانشگاه در استان از  در سه سطح رتبه‌بندی شده که دانشگاه علمی و کاربردی اردبیل در سطح ۲ قرار گرفته و مرکز علمی و کاربردی ذوب‌آهن هم جزو ۱۰ مرکز برنر کشور شناخته شده است.
لطیفی بیان کرد: ۱۰ درصد هزینه دانشگاه جامع علمی کاربردی از بودجه دولتی و مابقی ۹۰ درصد از شهریه دانشجویان تامین می‌شود.
وی گفت: راه اندازی شرکت‌های نوآوری از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است و به مراکزی که شرکت نوآوری راه‌اندازی کنند ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با سود ۲ درصد پرداخت خواهد شد.
وی از شاغل بودن ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی،کاربردی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج هزار دانشجو در مراکز وابسته به این دانشگاه در استان مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/
دانشگاه علمی کاربردی اردبیل بر مبنای آموزش مهارتی دانشجو می‌پذیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار