نماینده مردم بناب در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت افزایش برداشت آب از زرینه رود

1399/06/04 - 14:34 - کد خبر: 25805 نسخه چاپی

نصر:نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت افزایش برداشت آب از زرینه رود تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای منطقه که با حضور جمعی از مسئولین، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد؛ اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسات ایجاد هماهنگی‌های بیشتر و بهتر توسط ادارات و دهیاران است.
وی با بیان اینکه پیگیر افزایش برداشت آب از زرینه رود هستیم؛ تصریح کرد: برنامه‌های خوبی برای تأمین آب شرب شهرستان داریم و امیدواریم قدم‌های مؤثری در آینده نزدیک در این ارتباط برداشته شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم جمع آوری انشعابات غیرمجاز در سطح روستاها افزود: تعدادی چاه آب در سطح روستاهای منطقه از مدار خارج شدند که امیدواریم نسبت به احداث چاه‌های جایگزین برای تأمین آب اقدام شود.

انتقاد از نبود بازار برای فروش محصولات کشاورزی
باقری بنابی سپس با اشاره به مشکلات کشاورزان در خصوص تولید و فروش محصولات کشاورزی بیان کرد: علیرغم اینکه در مجلس از وزارت جهاد کشاورزی پیگیر ضررهای وارده به کشاورزان از بابت نبود بازار برای فروش محصولات هستیم. از طرف دیگر مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان بایستی در ابتدای سال زراعی کشاورزان را با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات کشاورزان از آینده بازار محصولات کشاورزی توجیه نمایند تا کشاورزان بیش از این متضرر نشوند.
وی گفت: برای مثال در شهرستان بناب هویجی که بایستی سطح کشت آن ۲۰۰ هکتار باشد در سال زراعی ۶۰۰ هکتار به کشت محصول هویج اختصاص یافته است و این امر نیز باعث شده قیمت هر کیلو هویج در بازار کمتر از یک هزار تومان باشد.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ یا ۶۰ درصد مشکلات طرح شده از سوی دهیاران مشکل مدیریتی است، از مسئولین ادارات خواست تعامل سازنده‌ای را با دهیاران و شوراهای اسلامی داشته باشند.
باقری بنابی همچنین مسئولین راهنمایی و رانندگی شهرستان را مکلف کرد تا در خصوص ورود ماشین آلات سنگین به داخل روستاها چاه اندیشی کنند.

روستاهای بناب از لحاظ تأمین آب شرب با مشکل روبرو هستند
این گزارش می‌افزاید، بخشدار مرکزی بناب نیز در این جلسه گفت: روستاهای شهرستان بناب از لحاظ تأمین آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند.
رضا لعلی با اشاره به مسائل و مشکلات اهالی و ساکنین روستاها گفت: مردم در روستاها با مشکلات فراوانی روبرو هستند که آب شرب از اهم آن است و در برخی روستاها حتی آب برای مصارف عمومی نیز ندارند.
وی افزود: ۱۵ چاه در منطقه از مدار خارج و تنها ۵ چاه جدید وارد مدار شده‌اند که مسئولین بایستی برای جایگزینی آنها فکر اساسی بکنند.
بخشدار مرکزی بناب خاطرنشان کرد: مشکلات آنتن دهی مخابرات در سطح روستاها همچنان به قوت خود باقی است و هنوز برای حل آن ترتیب اثری داده نشده است.
انتهای پیام/
 ضرورت افزایش برداشت آب از زرینه رود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار