با حضور وزیر بهداشت/

۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی امروز افتتاح شد

1399/06/04 - 10:57 - کد خبر: 25772 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی را با یاد ۱۶۴ شهید مدافع سلامت در هفته دولت افتتاح کرد.

به گزارش نصر، سعید نمکی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۱۶۴ طرح آموزشی، بهداشتی و درمانی (یادواره ۱۶۴ شهید مدافع سلامت) در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در ماههای گذشته همکاران من در وزارت بهداشت برای نجات جان بیماران مبتلابه کووید ۱۹ فداکاری های بزرگی افتخار می کنم من دست تک تک این همکاران را لحظات پر التهابی را برای مهار بیماری کووید ۱۹ سپری کردند، می بوسم. تاریخ کشور این بزرگواری ها را ثبت خواهد کرد و مانند ستاره های تابناک بر آسمان این سرزمین خواهند درخشید و در یاد و ذهن مردمان این سرزمین جاودانه شدند.
وزیر بهداشت گفت: در کنار این کار بزرگ و ستودنی که نفسگیرترین هجمه نظام سلامت ایران در ۱۰۰ سال گذشته بود، افتخار جدیدی هم کسب شد. امسال با همت همکاران وزارت بهداشت شاهد پر بارترین و پر ثمرتین سال بعد از انقلاب در توسعه زیرساختهای نظام سلامت هستیم.
نمکی گفت:  امسال حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی و دوهزار تخت آی سی یو اضافه می کنیم که در تمام سالهای بعد از انقلاب بی سابقه است. ۱۴۰۰ پروژه را امسال به بهره برداری می رسانیم. از ویژگی های این پروژه ها این است که در کمتر برخوردارترین مناطق کشور هستند و اگر در استان تهران هم پروژه ای افتتاح می شود، در اسلامشهر، ملارد، شهریار، شهر قدس و جاهایی که با جمعیت دو سه میلیونی یک تخت بیمارستانی نداشت.
وزیر بهداشت افزود: جانمایی این پروژه ها با سیاست محرومیت زدایی در وزارت بهداشت انجام شد و به دنبال این هستیم به داد افرادی برسیم که جز خدا فریاد رسی ندارند.
نمکی گفت» در نیمه دوم سال امسال نیز طرح پزشک خانواده،نظام ارجاع، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را نیز تکمیل می کنیم و از هفته آینده نیز نظام ارائه خدمات الکترونیک سلامت را برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران به شکل گسترده اجرا می کنیم. همزمان طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی نیز تا پایان دولت تکمیل می شود.
انتهای پیام/
۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی امروز افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار