همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح یک‌هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال طرح در آذربایجان‌شرقی

1399/06/03 - 22:30 - کد خبر: 25755 نسخه چاپی

نصر: در دومین روز از هفته دولت، ۶۶ طرح کشاورزی، خدماتی و عمرانی با اعتبار یک‌هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، امروز جایگاه سوخت گیری خودروها در شهر خداجو، گازرسانی به ۱۱ روستا، افتتاح ۳۰۰ واحد مقاوم سازی روستایی و مدرسه ۶ کلاسه کرمجوان و ۲ باب خانه محروم روستایی با صرف  اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
همچنین هفت طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان عجب شیر به بهره برداری رسید. 
این طرح‌ها شامل کانال آب رسانی روستایی، مرمت و بازسازی مسجد تاریخی حنفیه گوروان و امامزاده قاسم و افتتاح پارک کودک و پست بانک روستایی بود.
در دومین روز از هفته دولت از ۲ طرح کشاورزی با اعتبار ۸۲۰ میلیون تومان در هشترود بهره برداری شد.
امروز بخش اول پروژه کانال آبیاری عمومی روستای چراغچی افتتاح  و مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار گرفت.
 مجید احمدی مدیر جهادکشاورزی هشترود در حاشیه این افتتاح گفت: این کانال از محل اعتبارات فنی ، سیل و تملک دارایی با هزینه ای بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان و به طول یک و نیم کیلومتر با دبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه جهت پوشش ۱۳۰ هکتار از اراضی باغی این روستا احداث شده است.
امروز همچنین طرح آبیاری تحت فشار (نوین) در چهار هکتار از اراضی روستای دامناب با هزینه ای بالغ بر ۱۷۰میلیون تومان به همت جهادکشاورزی اجرا شده است که سه هکتار از آن بارانی و یک هکتار نیز  قطره ای می باشد .

افتتاح ۱۳ طرح در شهرستان میانه
این طرح ها با اعتبار ۲۵۵ میلیارد ریال در بخش ترکمانچای به بهره برداری رسید.
واحد گلخانه ای با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در روستای اوچ تپه از جمله این طرح هاست، با افتتاح این گلخانه برای هشت نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شد.
افتتاح سه طرح در مرند
این طرح ها شامل آسفالت مسیر راه ارتباطی روستای کندلج به ملایوسف، آسفالت راه روستای النجق و پل بتنی و دیواره سنگی در روستای سرخه است که جمعا ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
افتتاح سه طرح در هریس
این طرح ها شامل ۲ واحد دامداری و یک طرح عمران روستایی با مجموع اعتبار ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان هریس به بهره برداری رسید.
امرروز همچنین ۳ طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان هریس مورد بهره برداری قرارگرفت.

بهره برداری از طرح‌های عمرانی در شهر جدید سهند 
این طرح‌ها شامل ۸۶ طرح برق رسانی و مخابراتی با هزینه ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.
در بخش مرکزی کلیبر هم ۱۳ طرح خدماتی و عمرانی شامل یک واحد مسکونی مددجویی، آسفالت معابر و پیاده روسازی، گازرسانی به چهار روستا، کانال آب کشی و جاده بین مزارع با هزینه ۴۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 این طرح‌ها شامل افتتاح مزرعه پرورش گوسفند شهر زرنق، واحد گوساله پرواری شهر بخشایش و معبرگشایی، احداث دیوارحایل، پل سازی روستای بخش خواجه بود.
 
۲۶ میلیارد ریال طرح عمرانی خدماتی در خداافرین بهره برداری شد
 در دومین روز از هفته دولت چند طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در شهرستان خداآفرین به بهره‌برداری رسید.
این طرح ها شامل یک باب واحد مسکونی مددجویی با هزینه ۶۰۰ میلیون ریال در روستای علیوردی اوشاغی خداآفرین  و نیز آسفالت راه روستایی علیوردی اوشاغی تا ساری بیگلو و شجاع خانلو به طول ۵.۵ کیلومتر و با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی است.
  پروژه بهسازی، مرمت و زیر سازی راه روستایی کوسالار و شابداغلو از دیگر طرح های افتتاح شده در خداآفرین است که با اعتبار یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از اعتبارات عشایری به بهره برداری رسید .
در شهرستان بستان آباد چندین طرح با هزینه‌ای افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
واحد تولیدی ام دی اف و تخته سه لای در ناحیه صنعتی بخش تیکمه داش، طرح‌های آبخیزداری روستایی، یادمان شهدای بستان آباد، طرح‌های دهیاری بخش تیکمه داش و بخش مرکزی از جمله این طرح‌ها بود.
امروز همچنین سایت تخصصی تیراندازی با کمان در فضایی به مساحت چهار هزار متر مربع و با هزینه‌ای افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان در تبریز به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
افتتاح یک‌هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال طرح در آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار