رشد ۶۷ هزار نفری بیمه‌شدگان روستایی در آذربایجان‌غربی/

گسترش ۲ برابری چتر بیمه در آذربایجان‌غربی با حمایت دولت

1399/06/04 - 07:52 - کد خبر: 25754 نسخه چاپی

نصر: توسعه ضریب نفوذ بیمه‌ای با اجرای طرح‌های مختلف از جمله بیمه سلامت، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و بیمه تامین اجتماعی قشرهای مختلف فاقد بیمه را زیرپوشش چتر بیمه قرار داده، به طوری که چتر بیمه‌ای در دولت تدبیر و امید به ۲ برابر رسیده و اقشار مختلف آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش نصر، از آنجا که میزان رشد و توسعه اقتصادی، جایگاه بین‌المللی کشورها را رقم می‌زند، از این رو برای تحقق این امر کشورها می‌کوشند تا شاخص‌های توسعه یافتگی خود را بهبود بخشند و از این طریق در چرخه بهبود وضعیت اقتصادی نقش تأثیرگذاری در صحنه جهانی ایفا کنند.
 در این میان صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و به عنوان یکی از عمده‌ترین نهادهای اقتصادی همواره مدنظر دولتمردان بوده است.
طی سال های طولانی گذشته، دولت های مختلف در کشور با همراهی بخش خصوصی، سعی در توسعه چتر بیمه ای برای اقشار مختلف داشته اند که در این خصوص، طرح های بسیاری به اجرا درآمد که برخی از آنان در زمان خود، تاثیرگذاری زیادی داشتند.
با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و توجه به افزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی از ظرفیت بیمه ها در بخش درمان و تامین آتیه اقشار مختلف مردم، در دستور کار قرار گرفت و همواره یکی از نقاط درخشان فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم به شمار می رود.
عملکرد دولت در بخش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در آذربایجان غربی با رشد ۲ برابری میزان بیمه‌شدگان و توسعه خدمات بیمه‌ای توسط این سازمان‌ها نشان از توجه دولت تدبیر و امید به رفاه و آسایش مردم در سطح جامعه است.

رشد ۶۷ هزار نفری بیمه‌شدگان روستایی در آذربایجان‌غربی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تا قبل از دولت یازدهم ۳۴ هزار و ۶۷۰ نفر تحت پوشش این صندوق بوده‌اند و این رقم هم اینک با رشد ۶۷ هزار و ۸۳۰ نفری به ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در دولت تدبیر و امید رسیده است.
یونس معزز  اظهار داشت: با این آمار تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی افزایش ۱۹۵ درصدی را در افراد تحت پوشش صندوق نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: یک‌هزار و ۵۵۵ نفر از روستاییان مناطق روستایی و عشایری این استان نیز برای نخستین بار در دولت دوازدهم از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شده‌اند.
وی بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۲۵۲ خانوار روستایی آذربایجان‌غربی از مستمری بازماندگان تحت تکفل و مستمری از کارافتادگی بهره‌مند شده‌اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار آسیب‌پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

۱.۱ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی 
مدیرروابط عمومی تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۹۹۶ هزار و ۲۳۱ نفر بیمه شده اصلی و تبعی در این استان وجود داشت که این رقم در حال حاضر به یک میلیون و ۸۸ هزار ۳۱۰ نفر رسیده است.
ناصر اکبری افزود: این تعداد در بخش‌های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌‎کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: تعداد مستمری بگیران این بیمه نیز در آذربایجان‌غربی از ۸۱ هزار و ۳۵۴ نفر اصلی و تبعی در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۱۳۲ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده است.

حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی دفترچه سلامت دارند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: یک میلیون و ۹۶۴ هزار و ۲۹۶ نفر از مردم این استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند،
نادر نانبخش با اشاره به اینکه بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده است، تاکید کرد: این بیمه در کنار صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
وی ادامه داد: بیمه‌شدگان سلامت استان آذربایجان غربی از خدمات یک‌هزار و ۲۵۸ موسسه تشخیصی درمانی طرف قرارداد این سازمان بهره می‌برند.

توسعه خدمات الکترونیک بیمه سلامت در دولت تدبیر وامید
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک نیز با حمایت دولت تدبیر و امید آغاز شده است، گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها و نسخه نویسی الکترونیک با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر با حمایت دولت تدبیر و امید اجرا می‌شود.
نانبخش ادامه داد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه انجام می‌شود و این عمل فرآیند پرداختی به موسسه‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: برنامه تبادل اسناد بستری به صورت الکترونیکی در ۲۶ بیمارستان دولتی - دانشگاهی آذربایجان غربی اجرایی شده‌است.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح گام بزرگ به سمت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است، ادامه داد: اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد شامل نسخه‌نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع الکترونیکی، استحقاق‌سنجی الکترونیکی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی است.

کاهش مراجعه حضوری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با الکترونیکی کردن خدمات
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه با حمایت دولت تدبیر و امید الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تامین اجتماعی است، گفت: با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت‌رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم، ۴۰ نوع خدمت این سازمان به صورت غیرحضوری در این استان به متقاضیان عرضه می‌شود،
مقصود مقدمی‌کیا افزود: خدمات سابقه‌ای دفترچه‌های تامین اجتماعی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت نام کارفرمایان و بیمه شدگان از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به سایر خدمات سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی، ادامه داد: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبه‌های کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی در این سایت قابل دریافت است.
وی گفت: همچنین جهت دریافت تعهد کسر اقساط  نیازی به مراجعه حضوری به شعب نبوده و سامانه غیر حضوری سازمان به نشانی Eservices.tamin.ir  تعهد کسر اقساط  و کدپیگیری را صادر می‌کند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: متقاضیان برای ادامه می‌توانند با مراجعه به بانک و ارائه کد پیگیری سایر مراحل بانکی را انجام دهند.
مقدمی‌کیا اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: همچنین اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تأمین اجتماعی بوه و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی است.

توسعه خدمات الکترونیک بیمه‌ای با تلاش دولت تدبیر و امید
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای گسترش خدمات الکترونیکی دولت تدبیر و امید و کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب، بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir  وdarman.tamin.ir  و eservices.tamin.ir  انجام می‌شود.
صادق اسمعیل‌زاده افزود: سامانه‌های چهار گانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد، دارا بودن یا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.
وی اظهار داشت: در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.
وی بیان کرد: در صورتی‌ که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
وی تاکید کرد: این امر با هدف حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان صورت گرفته است.
بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه گر است که در کنار بیمه سلامت و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه گر کشور در استان‌های مختلف را در اختیار دارد و دولت تدبیر و امید با توجه به این سازمان‌‎‌های بیمه‌گر و توسعه خدمات آنها چتر حمایتی خود را گسترش داده است.
انتهای پیام/
گسترش ۲ برابری چتر بیمه در آذربایجان‌غربی با حمایت دولت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار