معاون ساماندهی امور جوانان؛

هدف از پرداخت وام ازدواج افزایش فرزندآوری است

1399/06/03 - 16:41 - کد خبر: 25748 نسخه چاپی

نصر: معاون ساماندهی امور جوانان گفت: هدف ما از ازدواج افزایش جمعیت و فرزندآوری است، بنابراین قصد ما کمک به کسانی است که در محدوده سن جوانی اقدام به تشکیل خانواده و افزایش می‌کنند.

به گزارش نصر، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ظهر امروز در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به سوالی در خصوص دستور رئیس جمهور مبنی بر محدودیت سنی بر پرداخت وام ازدواج، گفت: هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از سوی دولت ابلاغ نشده و سن دقیقی نیز برای وام ازدواج اعلام نشده است در صورتی که دستورالعمل خاصی اعلام شود پس از آن می‌توانیم سن پرداختی برای وام ازدواج را لحاظ کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در دستور رئیس جمهور پرداخت وام ازدواج به بالای افراد بالای ۴۰ سال ممنوع شده است، گفت: این وام برای جوانان است و سن جوانی در کشور نیز تعریف و محدوده خاص خود را دارد. در نتیجه دولت نمی‌تواند به هر فردی که در هر سنی قصد ازدواج دارد تسهیلات ازدواج پرداخت کند.
معاون ساماندهی امور جوانان افزود: چرا که هدف ما از ازدواج افزایش جمعیت و فرزندآوری است و بنابراین قصد ما کمک به کسانی است که در محدوده سن جوانی اقدام به تشکیل خانواده، فرزندآوری و افزایش جمعیت می‌کنند. در نتیجه دولت موظف نیست به کسانی که در سنین بسیار بالا تنها برای رهایی از تجرد اقدام به ازدواج می‌کنند وامی به عنوان وام ازدواج پرداخت کند.
تندگویان تصریح کرد: هدف اصلی ما و دولت رسیدگی به بحران جمعیت است و این امر یک اولویت در کنار موضوع ازدواج است. در نتیجه تمرکز اصلی ما بر روی جامعه هدفی است که بتوانند با انجام ازدواج به افزایش جمعیت کشور کمک کنند.
وی در پایان تصریح کرد: موضوع تک فرزندی یکی از معضلات اصلی جامعه است و ما با آن مخالف هستیم چرا که این امر در آینده در بحث اشتغال، کاهش جمعیت و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است. در حال حاضر فرزندان خانواده‌ها به دلیل تک فرزندی مصرف گرا شده و همین افراد در آینده به دلیل تأمین شدن تمام نیازهایشان در خانواده تمایلی به ازدواج ندارند.
انتهای پیام/
هدف از پرداخت وام ازدواج افزایش فرزندآوری است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار