خبر/

فردا روز اول شوال و عید سعید فطر است

1398/04/03 - 12:35 - کد خبر: 2574 نسخه چاپی

نصر: فردا(چهارشنبه 15خرداد) روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

به گزارش نصر،  ستاد استهلال اعلام کرد: با توجه به رویت شدن هلال ماه شوال، فردا (چهارشنبه 15خرداد) روز اول شوال‌المکرم و عید سعید فطر است.

 رئیس ستاد نماز جمعه تبریز به تشریح جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر در تبریز پرداخت.

 حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی شناس در گفتگویی در تشریح جزئیات نماز عید سعید فطر در تبریز گفت: نماز عید فطر همزمان با سراسر کشور در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.

وی در خصوص سخنرانان پیش از نماز گفت: حجت الاسلام قاسم محمدزاده رئیس ستاد زکات استان از ساعت 5 صبح به مدت نیم ساعت در خصوص اهمیت فرسضه زکات فطره به سخنرانی می پردازد.

رئیس ستاد نماز جمعه تبریز ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی نیز به عنوان سخنرانی بعدی از ساعت 6 به مدت 45 دقیقه سخنرانی خواهد کرد.

وی برگزاری دعای ندبه را از دیگر مراسمات پیش از اقامه نماز عید فطر برشمرد و گفت: نماز عید به امامت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان راس ساعت 7:45 اقامه می شود و سپس خطبه های نماز که جزئی از نماز می باشد، ایراد خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی شناس در خصوص اتصال صفوف نمازگزاران گفت: صفوف برادران از دو طریق می باشد:

داخل مصلی به طرف درب ورود، محوطه ارک، خیابان طالقانی، سه راه طالقانی، خیابان امام به طرف شرق تا میدان ساعت تا میدان شهید بهشتی(خط جنوبی)
خیابان امام به طرف غرب تا میدان فجر و میدان قونقا(خط جنوبی)

وی ادامه داد: محل استقرار صفوف بانوان نیز از دو مسیر به شرح ذیل خواهد بود:

1)داخل مصلی، محوطه ارک، خیابان امام به طرف غرب، چهارراه شریعتی، میدان فجر و میدان قونقا(خط شمالی)

2)خیابان امام بطرف شرق تا میدان ساعت تا میدان شهید بهشتی(خط شمالی)، خیابان های فرعی منتهی به خیابان امام(خاقانی، ارتش شمالی،تربیت، فردوسی و شریعتی شمالی)

رئیس ستاد نماز جمعه تبریز خاطر نشان کرد: صندوق های کمیته امداد امام خمینی(ره) برای جمع آوری زکات فطره مومنان در محوطه مصلی و مسیرهای منتهی به مصلی مستقر خواهند بود.
انتهای پیام/

فردا روز اول شوال و عید سعید فطر است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار