در پارک علم و فناوری استان صورت پذیرفت؛

طراحی و ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو (دیسک تراش درجا) برای اولین بار در داخل کشور

1399/06/03 - 14:20 - کد خبر: 25737 نسخه چاپی

نصر: یک شرکت فن آور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو (دیسک تراش درجا) برای اولین بار در کشور شد.

به گزارش نصر، این دستگاه  با نام تجاری ثبت شده یونارآک، توسط ماشین سازی امین صنعت اورین مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  طراحی و ساخته شده است. 
آرش حسینلو مدیر بازرگانی شرکت ماشین سازی امین صنعت اورین،  در توضیح عملکرد این دستگاه ها اظهار داشت: اگر در هنگام رانندگی در سرعت های پنجاه کیلومتر به بالا، هنگام ترمز کردن فرمان و ترمز خودرو لرزش داشته باشد، نشانگر این است که دیسک ترمز خودرو تاب برداشته است و لازم است  تاب و لنگی دیسک ترمز با تراش دیسک ترمز برطرف شود. در روشهای عمومی دیسک ترمز از خودرو جدا میشود و برای رفع تاب و لنگی به تراشکاری ارسال می گردد.
 
 
دستگاه های دیسک تراش این شرکت در دو شکل رومیزی و پرتابل (روکار) تولید شده است. دستگاه روکار برای تراش و رفع تاب و لنگی دیسک ترمز کلیه خودروهای سواری به شکل پرتابل  بر روی خودرو نصب شده و  مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع نیازی نیست دیسک ترمز از روی خودرو باز شده و برای تراش به تراشکار ارسال شود.

این دستگاه به شکل درجا دو طرف دیسک ترمز را به صورت همزمان در ده دقیقه ( با احتساب زمان بازوبست چرخ ) تراش می دهد. در دستگاه دیسک تراش رومیزی تولیدی این شرکت علاوه  بر تراش دیسک ترمز کلیه خودروهای باری و سواری ، امکان تراش کاسه چرخ و فلایویل و همچنین سنگ زنی فلایویل بعد از تراش فراهم شده است. 
 

حسینلو افزود،  این شرکت علاوه بر تولید دستگاه های دیسک تراش،  اقدام به طراحی و ساخت  اپلیکیشن خدمت رسان یونارآک نموده است . با به کار گیری این اپلیکیشن توسط مشتریان، علاوه بر معرفی محصولات شرکت  امکان بهره مندی از کلیه خدمات شرکت برای مشتریان فراهم شده است. 
 
 
افزایش عمر مفید لنت ترمز،  افزایش کیفیت سطح ترمز گیری در سرعت های مختلف، جلو گیری از خروج ارز برای خرید دستگاه های مشابه خارجی ، کاهش چشم گیر هزینه های تعمیر و تعویض دیسک ترمز خودرو و  امکان  استفاده  توسط یک فرد مبتدی در امر تعمیر به دلیل طراحی ساده  از مزایای این دستگاه ها می باشد. 

گفتنی است شرکت ماشین سازی امین صنعت اورین،  فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با استقرار در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی آغاز نمود و در حال حاضر به  بیش از هشتصد واحد  در سطح کشور ارائه خدمات می نماید.
انتهای پیام/
طراحی و ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو (دیسک تراش درجا) برای اولین بار در داخل کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار