مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی:

۴۰ درصد مدارس تبریز نیاز به بازسازی دارد

1399/06/03 - 13:53 - کد خبر: 25731 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید تخریب و بازسازی مدارس فرسوده تبریز را در اولویت قرار دهیم، گفت: ۴۰ درصد مدارس ما نیاز به تخریب و بازسازی دارد در حالی که میانگین کشور ۳۰ درصد است.

به گزارش نصر، پیام صدقی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز که با حضور 6 نماینده تبریز در سالن "جمهوری" استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، منابع اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی را برشمرد و اظهار داشت: منابع ما از اعتبارات ملی و استانی و مشارکت‌های مردمی است که متاسفانه اعتبارات استانی از 96 تا 98 کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه اعتبارات استانی نوسازی مدارس از 66 میلیارد سال 96 به 64 میلیارد سال 98 رسیده است، افزود: اعتبارات استانی امسال هم 50 میلیارد تومان شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با انتقاد از کاهش اعتبارات و کاهش تخصیص‌ها، ابراز داشت: تخصیص‌ها هم از 80 درصد سال 96 به 25 درصد رسیده است و ما را در نوسازی و تجهیز مدارس با چالش مواجه کرده است.
وی با تاکید بر اینکه در تبریز باید دو اقدام تخریب و بازسازی را در اولویت قرار دهیم، گفت: 40 درصد مدارس ما نیاز به تخریب و بازسازی دارد در حالی که میانگین کشور 30 درصد است و باید این عقب افتادگی تاریخی را جبران کنیم.
صدقی، سرانه فضای آموزشی استان را 5.9 متر مربع دانست و خاطر نشان کرد: سرانه فضای آموزشی در تبریز 4.5 متر مربع است که این عدد نشان می‌دهد باید در تبریز توجه بیشتری صورت گیرد.
وی با انتقاد از اینکه جمعیت تبریز حدود 50 درصد جمعیت استان است، ابراز داشت: متاسفانه 30 درصد اعتبارات را به تبریز اختصاص داده‌اند و این موجب تداوم عقب افتادگی در تبریز می‌شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، تعمیرات و تجهیزات مدارس را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ما فقط از منابع استانی می‌توانیم برای تجهیز هزینه کنیم که اعتبار این حوزه 8 میلیارد برای کل استان بود ولی متاسفانه 26 درصد تخصیص یافت و این رقم بسیار ناچیزی است لذا باید از محل اعتبارات ملی برای تعمیر و تجهیز هزینه شود و نیاز به صدور مجوز دارد.
وی سهم اعتبارات آموزش در منابع استانی در کشور را به صورت میانگین 12 درصد عنوان کرد و گفت: سهم اعتبارات آموزشی در استان ما 7 الی 8 درصد است چراکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی روی پروژه‌های نیمه تمام استان متمرکز شده و سازمان مدیریت اعتبارات را از ما کم می‌کند.
صدقی در پایان با اشاره به اینکه دستورالعمل «تعمیر و تجهیز» مدارس ابلاغ شده اما مشکل اعتبارات «نگهداری» را داریم خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، در بودجه 99 مدارس خیر ساز از پرداخت حق انشعابات معاف شدند ولی اما و اگر زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی اماکن آموزش و پرورش و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی را آغاز کردیم ادامه داد: از بخش خصوصی برای پروژه‌های استخر و فضای فرهنگی و ورزشی استفاده کردیم ولی در مورد مدارس نمی‌توانیم برای ساخت مدارس از بخش خصوصی استفاده کنیم.
انتهای پیام/
۴۰ درصد مدارس تبریز نیاز به بازسازی دارد خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار