گزارش/

۷۲ درصد والدین توان کنترل فعالیت فرزندان در فضای مجازی را ندارند

1399/06/03 - 13:06 - کد خبر: 25726 نسخه چاپی

نصر: در هشتاد و چهارمین نشست مجمع عالی بسیج آذربایجان‌شرقی با موضوع «آسیب‌شناسی خانواده و سبک زندگی ایرانی» اعلام شد که ۷۲ درصد والدین در روزهای کرونا، توانایی رصد و کنترل فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی را ندارند.

به گزارش نصر، شرکت کنندگان در نشست «آسیب‌شناسی خانواده و سبک زندگی ایرانی» اعلام کردند: هر چند تا پیش از شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن، برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی در راستای کنترل فرزندان در فضای مجازی بود، اما شیوع کرونا و ضرورت آموزش دانش آموزان در فضای مجازی باعث اعتیاد فرزندان به فضای مجازی شده است.
کارشناسان حاضر در این نشست یکروزه معتقد بودند که در شرایط کرونایی و با خانه نشینی اعضای خانواده و بروز مشکلات روان شناختی باید مهارت‌های برنامه ریزی، مطالعه، لذت بردن از کنار هم بودن، مهارت چگونه در خانه ماندن، کسب معاش از منزل، مهارت حفظ روابط عاطفی و انسانی و مهارت امید در جمع خانواده آموزش داده شود.
قانونی کردن سیاست‌های کلی خانواده در مجلس شورای اسلامی و تعیین راهبرد پیش برنده اجرایی و عملی آن، محور قرار دادن خانواده در تمام مصوبات مجلس، حمایت از خانواده‌ها در راستای جبران سیاست‌های غلط جمعیتی گذشته و کمک به فرهنگ سازی در فرزندآوری خانواده ها، بازنگری در قوانین و سیاست‌های اشتغال، ازدواج و مسکن، پررنگ شدن نقش نظارتی مجلس در اجرای قوانین و سیاست گذاری برای تقویت رسانه‌های نظام، راهکارهایی بود که کارشناسان امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده برای تحکیم بنیان خانواده در این نشست پیشنهاد دادند.
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این نشست با ابراز تاسف از اینکه امروز در تشکیل خانواده‌، ازدواج سخت و فرزندآوری کم در اولویت قرار گرفته که نتیجه آن چیزی جز ناامیدی در جامعه نیست، بر لزوم اجرای سیاست های محکم و عملی برای ازدیاد جمعیت شد.
سردار عابدین خرم افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای آموزش همگانی و آگاه سازی خانواده‌ها اقدام و در ابعاد مختلف الگوسازی کرد و گرنه با ادامه هجمه‌های رسانه‌ای که این روزها در دسترس عموم است، اولویت‌های خانواده‌ها جابجا خواهد شد و این خطری جدی برای جامعه است.
وی روند کاهشی زاد و ولد و ازدواج در ۱۰ سال گذشته، افزایش روز افزون آمار طلاق و سیر صعودی جمعیت پیر، رواج پدیده کودک همسری، تاخیر در سن ازدواج و نیز اعتیاد را از پدیده‌های اجتماعی عنوان کرد که بنیان خانواده ایرانی را به شدت هدف قرار داده اند.
به گزارش ایرنا، حاضران در نشست مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از سیاست‌های حمایتی ضعیف در حوزه ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان، خواستار بازنگری در برخی قوانین از سوی دولت و مجلس شدند.
انتهای پیام/
۷۲ درصد والدین توان کنترل فعالیت فرزندان در فضای مجازی را ندارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار