مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

طرح ساماندهی مقبره الشعرا با اعتبارات قطره‌چکانی تکمیل نمی‌شود

1399/06/03 - 12:45 - کد خبر: 25724 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تکمیل طرح ساماندهی مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرای تبریز با اختصاص اعتبارات قطره‎چکانی ناممکن است.

به گزارش نصر، محمد محمدپور، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون عملیات اجرایی ۳۰ هزار مترمربع فضای هنریدر تبریز معطل تخصیص اعتبار است.
وی اظهار کرد: از جمله پروژه های مهم فرهنگ و هنر در تبریز، مقبره الشعرا و تالارهای مرکزی است که اعتبارات لازم برای تکمیل آن ها در چند سال گذشته تامین نشده است.
وی با بیان اینکه با کمک نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی بخشی از اعتبارات تالارهای مرکزی تبریز تامین و احیا شده است، اظهار داشت: با وجود تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، اجرای این تالارها تاکنون فقط چهار درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت اقتصاد هنر، گفت: سهم فرهنگ و هنر در تولید، اشتغال و اقتصاد کشور و استان رقم بالایی بوده و توجه به این امر باید جدی گرفته شود.
محمدپور، ادامه داد: مقبرة الشعرای تبریز که اولین مقصد گردشگری در این شهر به شمار می رود، سال‌هاست که با اعتبارات قطره چکانی و دوگانگی در اجرا بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقصدی معلوم نرسیده است.
وی یادآوری کرد: حتی با برآورد تامین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در پروژه تبریز ۲۰۱۸ برای تکمیل این مجموعه، این اعتبار نیز به صفر رسید و پروژه مقبرة الشعرا هنوز به پایان نرسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر مصرف کننده ثابت فرهنگ و هنر در استان وجود دارد و این اداره کل از نظر تنوع، گسترده ترین دستگاه اداری با نزدیک به ۴۰ حوزه مختلف از جمله رسانه، تئاتر، موسیقی، قرآن و عترت است.
محمدپور، افزود: این نهاد بار اصلی ایجاد نشاط و امید در جامعه و حرکت در ابعاد مختلف جامعه به خصوص در شرایط کرونایی را برعهده دارد و توانسته در طی ۷ سال گذشته در جلب مشارکت مردمی و بخش خصوصی به خصوص حوزه سینما، موفق عمل کند.
وی با بیان‌ این‌که سهم این اداره کل از بودجه استانی نزدیک به صفر است، اظهار داشت: این نهاد در استان متناسب با تولید و عرضه آثار فرهنگی، با گسترش مطالبات مردمی روبرو است.
انتهای پیام/
طرح ساماندهی مقبره الشعرا با اعتبارات قطره‌چکانی تکمیل نمی‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار