نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو؛

نمایندگان اجازه‌ کاهش سهم واگن تبریز را نخواهند داد

1399/06/03 - 11:32 - کد خبر: 25714 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید ۳۱۵ واگن مترو توسط دولت، گفت: ۱۸۰ واگن توسط تبریز پیش خرید شده است که متاسفانه زمزمه‌هایی برای کاهش سهم تبریز به گوش می‌رسد اما نمایندگان تبریز چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، با بیان این مطلب، اظهار کرد:  در کل کشور ۷۸ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که طی ۱۵ سال گذشته ۱۰ هزار هکتار از آن با تامین سه درصد از بودجه دولت و ۹۷ درصد با بودجه مردمی اصلاح شده است.
وی ادامه داد: با روان سازی شرایط ساخت و ساز مردم خود به اصلاح بافت‌های فرسوده روی می‌آورند، شهرداری نیز در راستای حل مشکل بافت‌های فرسوده و حاشیه نشینی به صورت جدی عمل می‌کند اما به حمایت نیاز دارد.
بنا به این گزارش، وی گفت: امسال صدمین سالگرد شهادت روحانی مبارز بیدارگر سید محمد خیابانی است که نمایندگی مردم آذربایجان را در دوره دوم و چهارم مجلس شورای اسلامی بر عهده داشته است، وی همواره در جبهه مشروطه حضور داشته و حتی رهبر قیام مردم تبریز در مقابل قرارداد ننگین وثوق‌الدوله بود.
وی با بیان این‌که شهید خیابانی شاگرد جد مقام معظم رهبری و شوهر عمه رهبری هست، افزود: پس از تشکیل ستادی برای تجلیل از مقام این فرد شاخص، مقرر شده تا همایشی در تبریز و تهران برای یادبود ای شخصت بزرگ برگزار شود.
میرتاج الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تامین آب شرب تبریز، گفت: مصرف آب در تبریز هر ساله افزایش می‌یابد که برای تامین آن در سال‌های گذشته خط دوم زرینه رود پیش بینی شده بود اما به نتیجه نرسید، اکنون نیز پروژه انتقال آب ارس به تبریز طراحی شده است که نمایندگان در حال پیگیری برای اتمام آن هستند.
وی متذکر شد: متاسفانه بر اساس محاسبات انجام گرفته، هزینه اتمام این پروژه رقم سنگینی است چرا که فاز اول خط انتقال آب ارس به تبریز به طول ۳۵ کیلومتر که اکنون ۹۰ درصد آن تکمیل شده، با تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته است اما فاز دوم و خط اصلی این پروژه که ۱۱۰ کیلومتر است، تقریبا سه برابر طول فاز اول بوده اما به ۲۰ برابر اعتبار فاز اول یعنی ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که لازم است در این راستا مطالعه‌های اساسی انجام گیرد تا با هزینه کمتری به اتمام برسد.
انتهای پیام/
نمایندگان اجازه‌ کاهش سهم واگن تبریز را نخواهند داد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار