رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی؛

خانواده‌ها، جوانان را به یادگیری مهارت ترغیب کنند

1399/06/03 - 11:17 - کد خبر: 25711 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان، گفت: خانواده‌ها باید جوانان را برای یادگیری مهارت ترغیب کنند، چراکه اگر آموزش‌ها به صورت صحیح و مهارتی ارائه شود، قطعا مشکل اشتغال حل خواهد شد.

به گزارش نصر، فرزان قالیچی در بازدید از محیط کارگاهی و کارآفرینی دانش آموخته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، با تاکید بر اهمیت مهارت و کارآفرینی در جامعه، اظهار کرد: جوانان باید به موضوع آموزش‌های مهارتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد امید در جوانان و دانشجویان، گفت: هدف از این دیدارها و بازدید از محیط‌های کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان، ایجاد امید و شوق و هم چنین سوق دادن آن‌ها به حوزه کارآفرینی است.
وی خطاب به دانش آموخته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، گفت: شما و کارآفرینان دیگر نمونه موفق تلفیق علم و عمل هستید و معرفی شما به دانشجویان باعث امید دهی و ایجاد انگیزه در آنان می‌شود تا به راحتی مهارت‌های خود را بیاموزند تا بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه شغل نداشته باشند.
وی گفت: اگر مراکز آموزشی و دانشجویان به موضوع مهارت آموزی دقت نظر داشته باشند و در اجرای دوره‌های عملی جدیت لازم را  به کار ببرند، دانشجویان نه تنها مشکل اشتغال نخواهند داشت، بلکه با کارآفرینی به واسطه ایجاد کارگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در جامعه اشتغال زایی کنند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان، فرزاد قاسمپور، مدیرعامل کارگاه تولیدی بردهای الکترونیکی، دانش آموخته مقطع ارشد مرکز ماشین سازی تبریز است که فعالیت خود را از سال 92 در حوزه تولید بردهای الکترونیکی آغاز کرده و پس از اتمام تحصیلات مقطع ارشد و کسب دانش مهارتی فعالیت خود را گسترش داده است؛ در حال حاضر به استان‌های دیگر  نیز بردهای الکترونیکی صادر می‌کند.
همزمان با آغاز هفته دولت و در راستای حمایت از کارآفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی و ترغیبو تشویق جوانان به مهارت، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان به همراه معاون پژوهشی واحد استانی، رئیس مرکز آموزشی ماشین سازی و مسئول روابط عمومی واحد استانی روز یکشنبه دوم شهریور ۹۹ از شرکت سراج فراصنعتی متین، کارگاه تولیدی بردهای الکترونیکی، بازدید کردند.
انتهای پیام/
خانواده‌ها، جوانان را به یادگیری مهارت ترغیب کنند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار