رییس جمهوری ونزوئلا؛

ونزوئلا روابط راهبردی با ایران را تقویت می‌کند

1399/06/03 - 11:53 - کد خبر: 25708 نسخه چاپی

نصر: رییس جمهوری ونزوئلا با اشاره به تحکیم روابط راهبردی با ایران در حوزه های صنعت و انرژی تاکید کرد: تجربه ایران، به ما در زمینه تقویت ظرفیت‌های مدیریتی، راهبردی، برنامه و پروژه‌های توسعه کمک خواهد کرد.

به گزارش نصر، «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا، روز یک­شنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی با تاکید بر تحکیم روابط راهبردی با ایران در بخش انرژی و صنعت نفت، افزود: ایران در طول ۴۰ سال به تمام برنامه‌هایی که داشته‌ جامه عمل پوشانده و توانسته است صنعتی قدرتمند در زمینه انرژی ایجاد کند. مادورو با بیان اینکه ملت ایران همواره از پیشرفت و توسعه کشور بولیواری حمایت کرده است، گفت: تجربه ایران به ما برای تقویت تمام ظرفیت های مدیریتی، راهبردی، برنامه و پروژه‌های توسعه کمک خواهد کرد.
رییس دولت ونزوئلا در برنامه تلویزیونی «اینجا با ارنستو ویّگاس» اعلام کرد: پس از امضای توافق نامه‌های متعدد در توسعه حوزه‌های تولیدی و اجتماعی، اتحاد ایجاد شده بین دو کشور برجسته شده است.
مادورو همچنین با اشاره  به اظهارنظر خود در روز شنبه درباره ارزیابی مذاکرات تسلیحاتی با ایران، پس از ادعای دروغین ایوان دوکه رییس جمهوری کلمبیا خاطرنشان کرد که برای تقویت دفاع همهجانبه کشور بولیواری در برابر تهدیدات مداوم آمریکا و کشور همسایه (کلمبیا)، به «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع این کشور دستورالعمل هایی برای ارزیابی تمام ظرفیت های فناوری نظامی ایران صادر کرده است.
وی با بیان اینکه ایوان دوکه با این اظهارات به دنبال انحراف اذهان عمومی از فاجعه بهداشتی کلمبیاست، ادامه داد: ایوان دوکه با بیش از ۳۵ سال قتل عام، هرکاری از او برمی آید. اما من به توانمندی دفاعی ونزوئلا ایمان دارم.
ایران پیش از این پنج فروند کشتی نفتکش با نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» را که حامل سوخت بود، به ونزوئلا تحویل داد.
حرکت موفقیت‌آمیز نفتکش‌های حامل نفت ایران به سوی ونزوئلا در حالی انجام شد که تهدیدهای آمریکا علیه این اقدام بی‌اثر ماند.
همچنین در راستای همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا، نخستین فروشگاه زنجیره ای عرضه کالاهای ساخت ایران به نام "مگاصیص" در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا افتتاح شده است. این فروشگاه با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بیش از ۲۵۰۰ قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.
انتهای پیام/
ونزوئلا روابط راهبردی با ایران را تقویت می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار