استاندار آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران مطرح کرد؛

نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی به 9 درصد کاهش یافته است/ افتتاح آزادراه تبریز- سهند بعد از محرم

1399/06/03 - 01:46 - کد خبر: 25692 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در تشریح دستاوردهای دولت به آمار بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان از 10.3 با همه تنگناهای اقتصادی موجود به 9 درصد تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار نصر، "محمدرضا پورمحمدی" عصر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی که در محوطه باز کاخ استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، مساله امنیت را پیش نیاز اصلی توسعه استان دانست و افزود: مساله امنیت چیزی است که به طور جدی از آن محافظت می کنیم و امروز بحمدلله آذربایجان شرقی امن ترین استان کشور است.
 
وی افزود: ما در حوزه پدافند غیر عامل هم پیش بینی های جامعی کرده ایم که همه جوانب تامینی از جمله پدافند زیستی، سایبری و... را در برمی گیرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به اجرای پروژه های عمرانی در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ی عمرانی شامل پروژه‌های آب و فاضلاب، گاز رسانی، برق رسانی، مسکن رشد بالای ۲۰ الی ۳۰ درصدی را در سال‌های گذشته تجربه کرده‌ایم، مثلاً ۸۰ درصد پروژه بزرگراه تبریز_اهر در این مدت اجرا و به بهره برداری رسیده است.
 
پورمحمدی افزود: در حوزه کارهای عمرانی در ۷ سال اخیر، همه ساله بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی استان سرمایه گذاری شده است و در هفته دولت امسال ۲ هزار و ۴۷۴ پروژه با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
 
وی ادامه داد: در یکسال گذشته ۶ هزار و ۵۰۳ طرح با اعتبار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد افتتاح شده است. همچنین  احداث ۲۰ کیلومتر از باند دوم جاده مرند - جلفا، افتتاح خط یک قطار شهری، خط انتقال اتیلن از میاندوآب، ۸۰ کیلومتر خط جایگزین آبرسانی از زرینه رود و ۱۳۲ کیلومتر از راه آهن میانه تا بستان آباد از دیگر دستاوردهای دولت در آذربایجان شرقی طی سال گذشته بوده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تشریح دستاوردهای دولت به آمار بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان از 10.3 با همه تنگناهای اقتصادی موجود به 9 درصد تقلیل پیدا کرده است.
 
پورمحمدی از کمک به حل مشکلات کارخانه های تعطیل شده هم خبر داد و افزود: ۱۰۰ واحد تولیدی که در سال‌های قبل تعطیل شده بودند و بالغ بر پنج هزار نفر ظرفیت اشتغال‌زایی داشتند، اکنون با حمایت های دولت به چرخه تولید بازگشته‌اند.
 
وی در مورد بخش معدن هم اظهار کرد: از یک سری معادن استان تنها مجوزهای کاغذی وجود دارد که به بهره برداری نرسیده اند و یک سری معادن فعال استان هم خام فروشی می کنند، در حالی که فعال شدن هر یک از این معادن با احتساب صنایع پایین دستی آن ها دهها هزار نفر اشتغال برای جوانان جویای کار استان خواهند داشت.
 
پورمحمدی از افزایش صادرات استان هم خبر داد و گفت: علی‌رغم شرایط دشوار اقتصادی طی سال‌های اخیر، صادرات استان در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، رشد ۵۰ درصدی داشته و از دو میلیارد دلار به ۳.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. برای سال‌جاری نیز صادرات ۳.۸ میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
 
وی در ادامه گفت: در بخش کشاورزی تولیدات زراعی ۱۳ درصد و باغی ۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و رشد ۲۷ درصدی شبکه آبیاری جزو اولویت های ما جهت توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش است.
 
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به سوالی در مورد آخرین وضعیت بهره برداری از آزادراه تبریز-سهند پاسخ داد و درباره علت بدقولی های مکرر درباره این پروژه، اظهار کرد: ما چند بار درباره آزادراه سهند وعده داده ایم و نزد مردم بدقول شده ایم که علت آن عدم تامین مالی پروژه، افزایش مکرر مصالح ساختمانی و شرایط ایجاد شده به علت شیوع ویروس کرونا بوده است، اما انشاالله به زودی و پس از پایان محرم شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
 
نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی به 9 درصد کاهش یافته است/ افتتاح آزادراه تبریز- سهند بعد از محرم محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار