مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افزایش دو و نیم برابری ظرفیت شبکه دیتا در آذربایجان‌شرقی با شیوع کرونا

1399/06/02 - 17:24 - کد خبر: 25691 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش توسعه شبکه دیتا در پی شیوع کرونا، گفت: امسال به خاطر دور کاری و افزایش میزان استفاده از اینترنت، اقدامات خوبی در استان انجام شد و به خاطر تقاضای بالا، مجبور به افزایش دو تا دو و نیم برابری ظرفیت شبکه دیتا شدیم.

به گزارش نصر، یوسف شکوری در آیین افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این‌که امروز ۲۸۴ پروژه در حوزه مخابرات استان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: امسال علاوه بر پوشش نقاط شهری و روستایی به پوشش جاده‌ای نیز توجه کرده‌ایم و در این راستا اتوبان‌های تبریز_زنجان، ارومیه_تبریز و مرند_تبریز به نسل سوم تلفن همراه ارتقا پیدا کرد.
وی با بیان این‌که امسال ۵۳ سایت روستایی نیز به اینترنت نسل سوم و چهارم ارتقا پیدا کرده و این روند همچنان تداوم دارد، گفت: در بخش شبکه ثابت نیز توسعه فیبر نوری به منازل در تبریز و تعدادی از شهرهای استان پیگیری می‌شود؛ همچنین توسعه شبکه دیتا برای ارایه سرویس‌های پهن باند، توسعه شبکه تلفن همراه، تلفن ثابت، شبکه کابل نوری و مسی نیز مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان این‌که شرکت مخابرات علاوه بر سرویس‌دهی به مجموعه خود، تامین ارتباط بین شهری سایر اپراتورها را نیز در برخی نقاط انجام می‌دهد، افزود: در سال ۹۸ و سه ماهه اول سال جاری مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در بین ۳۱ استان، در ارزیابی کلی رتبه اول را کسب کرده است.

طول شبکه فیبر نوری استان به سه هزار و 536 کیلومتر رسیده است
مدیر کل ارتباطات زیرساخت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت کارگزار اجرای سیاست‌های دولت و وزارت ارتباطات بوده و اکثر پروژه‌ها به صورت متمرکز افتتاح می‌شود.
مظفر یوسف‌زاده با اشاره به این‌که طول شبکه فیبر نوری استان در سال ۹۲ برابر با هزار و ۸۷۳ کیلومتر بود که با اجرای دو پروژه بزرگ، اکنون به سه هزار و ۵۳۶ کیلومتر رسیده است، اظهار کرد:
وی با بیان این‌که حدود یک چهارم پهنای باند اینترنت بین الملل کشورمان از دو کشور وارد تبریز شده و سپس توزیع می‌شود، اظهار کرد: پهنای باند اینترنت بین الملل از مرکز تبریز، در ابتدای دولت ۱۱ گیگابیت بود که الان به ۵۱۰ گیگابیت رسیده است.
وی با بیان این‌که ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل در تبریز از ۱۳ گیگابیت در سال ۹۲ به ۱۵۸۰ گیگابیت رسیده است، افزود: ظرفبت آی‌تی شبکه ملی اطلاعات در لایه‌ی هسته نیز در ۹۲ برابر با هزار گیگابیت بود که الان بیش از هشت برابر شده است.
بنا به این گزارش، یوسف زاده در خاتمه تاکید کرد: در حوزه شبکه فیبر نوری نیز که بخش عظیمی از شبکه ارتباطی را تشکیل می‌دهد امروز ۶۱ کیلومتر مربوط به اهر_کلیبر افتتاح شد.
طی آیینی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان، پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با میزان سرمایه‌گذاری ۱۴۹۳ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/
 افزایش دو و نیم برابری ظرفیت شبکه دیتا در آذربایجان‌شرقی با شیوع کرونا خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار