استاندار آذربایجان شرقی؛

پا به پای دنیا در مسائل علمی، فناوری و نظامی حرکت می کنیم

1399/06/02 - 15:30 - کد خبر: 25682 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر به روز بودن در حوزه فناوری های نو، گفت: در بسیاری از مسائل علمی، ارتباطات و نظامی پا به پای دنیا حرکت می کنیم و عقب نیستیم و جوانان ایران اسلامی نیز با فن آوری های جدید خو گرفته اند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: زندگی امروز ما وابسته به حوزه ارتباطات و فن آوری های نو است و بر این اساس حوزه بسیار با اهمیتی است که باید خودمان را با این تحولات هماهنگ کنیم.  
وی تحقق دولت الکترونیک را وابسته به توسعه فناوری اطلاعات دانست و گفت: سرمایه گذاری در این بخش، سرمایه گذاری برای نسل های آینده و ورود هرچه سریع تر به دنیای پیشرفته فناوری اطلاعات است.
پورمحمدی افزود: افزایش طرح های حوزه آی. تی و آی. سی. تی در آذربایجان شرقی بسیار خوشحال کننده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور؛ شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات و امکانات مخابراتی در جای جای استان باشیم.
وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای کنونی افزود: کرونا و مشکلات ناشی از این ویروس منحوس؛ اهمیت توجه به توسعه شبکه های ارتباطی و مخابراتی را بیشتر و اهمیت آن را برای همگان، آشکارتر کرده است.
 وی همچنین جهانی شدن و توسعه شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات را از جمله مهم ترین مولفه های "تغییر" در جهان برشمرد و عنوان کرد: این ۲ موضوع، روز به روز بر تمام موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی، تاثیر داشته و فناوری اطلاعات، موضوع جهانی شدن را نیز بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار داده و فضای کسب و کار و علوم و فنون وابسته به این فن آوری شده است به طوری که اکنون حتی پزشکان عمل جراحی خود را از کیلومترها راه دور انجام می دهند. 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش توجه به سرمایه گذاری در حوزه آی. تی و آی. سی. تی، اظهار کرد: در صورت بی توجهی به چنین موضوع های مهمی، تمام زیرساخت های بانکی و خدماتی با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.
 پورمحمدی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه آی. تی و آی. سی. تی ادامه داد: تحقق دولت الکترونیک نیز در گرو توجه به توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بدون توجه به این موضوع، تحقق برنامه ریزی های انجام شده با مشکل مواجه می شود.
 وی در بخشی از سخنان خود نیز اظهار کرد: توسعه آموزش های مجازی در کشورهای پیشرفته از سال های گذشته آغاز شده است و به طور قطع در آینده نه چندان دور کشور ما نیز بیش از گذشته از آموزش های مجازی برای پیشبرد بسیاری از اهداف خود استفاده کرده و آموزش و فعالیت های سنتی، جای خود را به آموزش های پیشرفته و فناورانه خواهد داد.
وی ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر پیشرفت های بسیار ارزشمندی در حوزه های یاد شده کسب کرده است و حتی در بسیاری از روستاها و با توجه به تامین آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت ثابت، شاهد تقاضای مردم برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت هستیم.
امروز همزمان با نخستین روز از هفته دولت، ۳۳۰ طرح فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعتبار و سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
انتهای پیام/
پا به پای دنیا در مسائل علمی، فناوری و نظامی حرکت می کنیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار