استاندار آذربایجان‌غربی؛

توسعه زیرساخت‌ها در آذربایجان‌غربی طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید مشهود است

1399/06/02 - 13:00 - کد خبر: 25655 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات قابل توجه صورت گرفته از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان گفت: توسعه زیرساختی استان طی سال های فعالیت دولت بسیار مشهود بوده که نتیجه آن، ارتقای شاخص‌های گازرسانی، آب روستایی، بهداشت و درمان و زیرساخت های کشاورزی و صنعتی است.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری شنبه شب در برنامه تلویزیونی سیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: در بخش گاز رسانی که یکی از نیازهای اساسی استان به ویژه در حوزه روستایی طی سال های اخیر بوده، به میانگین کشوری رسیده ایم به نحوی که ۷۰ درصد جمعیت روستایی و نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از گاز بهره مند هستند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در آب روستایی نیز در حال حاضر، سه درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
وی اظهار کرد: در بیمارستان سازی هم امسال بیمارستان های اشنویه، پیرانشهر و شاهین دژ به اتمام می رسد و پروژه هایی نظیر بیمارستان تکاب، زنان ارومیه و آیت الله خویی خوی به زودی افتتاح می شود.
شهریاری بیان کرد: در راه روستایی اگر چه از میانگین کشوری عقب هستیم اما امیدواریم با آسفالت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی طرح ابرار شاهد جهش در این حوزه باشیم؛ ضمن اینکه در مدرسه سازی و راهسازی پروژه های خوبی در دست اقدام است.
وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح طی هفته دولت امسال در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در بخش اقتصادی با افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۹ پروژه با سرمایه گذاری پنج هزار و ۱۱۰ میلیارد ریالی برای یک هزار و ۵۳۷ نفر ایجاد اشتغال می شود.
وی افزود: در بخش عمرانی نیز ۴۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد؛ علاوه بر آن ۵۶ پروژه نیز با اعتبار یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: رویکرد عمده در برنامه های هفته دولت بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی و موثر در زندگی مردم است؛ توجه ویژه به مناطق محروم و کاهش شکاف عدالتی با رویکرد توسعه متوازن در این هفته با افتتاح پروژه ها تا حدود بسیاری محقق می شود.
وی اظهار کرد: یکی از سیاست های جدی استان از سه سال قبل توزیع عادلانه اعتبارات برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه است که بر این اساس در این هفته بسیاری از دستگاه های خدمات رسان خدمات مهمی را کلید خواهند زد.
شهریاری بیان کرد: برای افزایش اشتغال نیز سیاست های ویژه ای در آذربایجان غربی اتخاذ شد که به خاطر شیوع بیماری کرونا پیش بینی ناقص از آب در آمد؛ تحریم های سنگین دشمن و مشکلات در ورود و خروج ارز باعث ورشکستگی برخی تجار شده که علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی برای پایداری میزان اشتغال سال قبل و تداوم میزان سرمایه گذاری سال گذشته تلاشهای بسیاری در حال اجراست.
وی گفت: سرمایه گذاری دولت با همه محدودیت های مالی به خاطر تحریم در آذربایجان غربی جای قدردانی دارد؛ هر سال به طور میانگین یک سد در استان افتتاح شده که نقش موثری در توسعه دارد.
وی افزود: از سدهای سردشت، کرم آباد پلدشت، چپرآباد تا کانی سیب که به زودی آبگیری می شود با سرمایه گذاری در اراضی پایین دست به منظور تجهیز به شبکه های اصلی و فرعی گوشه هایی از نگاه ویژه دولت به استان است.
وی اضافه کرد: ۳۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست شبکه گذاری شده و آماده افتتاح است و به تازگی نیز هیات دولت ۶۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های آب و خاک مصوب کرد که به زودی تحقق می یابد.
استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: متاسفانه افزایش گرانی و کرونا و تحریم های دشمن دستاوردهای دولت را به زیر سوال برد ولی اتفاقات خوبی رخ داده است.
شهریاری اظهار کرد: از موانع اصلی رونق تولید تحریم های دشمن، نوسان‌های ارزی، عدم بازگشت ارز و ضعف مدیریت در برخی واحدهای تولیدی است؛ رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد به نحوی که سال گذشته با احیای ۱۵۰ واحد تولید و صنعتی رتبه نخست احیای واحد ها را داشتیم. مشکلات بانکی و ضعف مدیریت واحدهای تولیدی دیگر مشکلات این بخش است.
وی گفت: برای حل مشکلات تولید علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی، جذب سرمایه گذاری بطور جدی در دستور کار قرار دارد؛ کشاورزی استان ظرفیت های ویژه ای دارد که به خوبی به دلیل نگاه سنتی از آن استفاده نشده است و بهره مندی از دانش روز در این بخش پیگیری می شود.
وی باعذرخواهی از مردم به خاطر همه وعده هایی که محقق نشده، افزود: کم کاری ها قابل توجیه نیست و امید داریم با همدلی از پس مشکلات برآییم.
هفته دولت از روز یکشنبه، در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
انتهای پیام/
توسعه زیرساخت‌ها در آذربایجان‌غربی طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید مشهود است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار