رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان؛

روند ابتلا به کرونا در زنجان با شیب ملایم در حال کاهش است

1399/06/02 - 12:44 - کد خبر: 25654 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: خوشبختانه در این استان روند شیوع بیماری کرونا هرچند با شیب ملایم و تدریجی در حال کاهش است.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش شامگاه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا به آخرین وضعیت این بیماری در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹ هزارو ۴۳۳ نفر را در بیمارستان های استان پذیرش و بستری شده اند که علائم بالینی یا سی تی اسکن این افراد به لحاظ بیماری کرونا مثبت بوده است.
وی تاکید کرد: طی هفته گذشته روند ثابتی را در بستری بیماران کرونایی داشتیم که ۲۹۰ تا ۲۷۰ نفر و روز جمعه آخرین وضعیت اشغال تخت های بیمارستانی استان زنجان ۲۸۶ نفر بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: روند بستری روزانه در چند روز گذشته پایدار و تعداد بیماران بستری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۴ و ۳۹ نفر بود.
قزلباش اظهارداشت: روزانه به طور متوسط ۶۶ تا ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان های استان بستری هستند که به طور معمول در چند هفته گذشته ۵۰ درصد از بیماران این بخش بدحال گزارش می شوند.
وی تاکید کرد: با وجود کاهش تدریجی شمار مبتلایان به این بیماری، وضعیت همچنان نگران کننده است.
قزلباش اظهار داشت: خوشبختانه در برگزاری کنکور اقدامات رضایت بخشی انجام شد که حدود ۶۰ حوزه امتحانی در استان داشتیم که متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در این حوزه ها ۹۳ درصد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: روند استفاده از ماسک در استان نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است و هفتم مرداد ۷۵ درصد در اماکن عمومی استفاده از ماسک داشتند که این میزان در ۲۸ همین ماه به ۷۰ درصد کاهش یافته است.
قزلباش ادامه داد: استفاده از ماسک در بین شاغلان ادارات و بانکها در وسایط نقلیه عمومی کاهش یافته و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا به تدریج در بین مردم  به وضوح نمایانگر است.
وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید مجوز کتبی دریافت شود، تاکید کرد: بر اساس گزارش های رسیده از شهرستان ها و مراکز بهداشتی مشکل عدم دریافت مجوز کتبی وجود دارد و در این خصوص مقاومت زیادی انجام می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اظهارداشت: برخی از مساجد در شهر زنجان برای برگزاری مراسم هیچ مجوزی ندارند و حتی پروتکل های بهداشتی نیز در آنها رعایت نمی شود.
انتهای پیام/
روند ابتلا به کرونا در زنجان با شیب ملایم در حال کاهش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار