صومی در صحن شورای شهر تبریز اعلام کرد:

روند نزولی آمار فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی/هر گونه تجمعی ممنوع است

1399/06/02 - 09:53 - کد خبر: 25635 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی تبریز، گفت: هرگونه تجمعی به جز تجمعاتی که با پروتکل‌های بهداشتی گفته شده ممنوع است، مگر اینکه کاملا پروتکل های بهداشتی رعایت شده باشد.

به گزارش نصر، "محمد حسین صومی" در صد و نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز بعنوان سخنران دستور جلسه اول در گزارشی از آخرین وضعیت کرونا، ابراز کرد: آذربایجان شرقی تا به حال به اوج کرونا نرسیده است و دلیل آن این است که با افزایش وضعیت قرمز رعایت بیشتر می‌شود، از خرداد ماه روند صعوی مبتلایان را داشتیم اما از مرداد ماه روند نسبتا نزولی دارد، آمار فوتی ها رو به نزول می باشد و در ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر فوت کرده اند.

آمار فوتی آقایان بیشتر از بانوان است
وی ادامه داد: هیچ مورد فوتی فردی که سالم و زیر ۳۰ سال باشد نداریم، کمترین میزان فوتی ۱۵ سال می باشد، زیر ۱۰ سال فوتی وجود ندارد، در استان تست کرونا ۲۶ هزار ۵۰۰ نفر مثبت اعلام شده است که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر فوت کرده اند، ۵۲ درصد جمعیت مبتلا بالای ۵۰ سال هستند و ۹۲درصد فوتی‌هایمان بالای ۵۰ سال بودند که آمار فوتی آقایان بیشتر از بانوان است.

اهر و خدا آفرین بیشترین و کمترین آمار مبتلا را دارند
وی اظهار داشت: نوع مدیریت ما در استان به گونه‌ای است که کاهش مرگ و میر داشتیم.
صومی افزود: در هفته‌های اخیر بیشترین ابتلا نسبت به جمعیت در اهر بوده و خدا آفرین کمترین ابتلا را داشته است، خدا آفرین به دلیل وجود روستا ها و ارتباطات محدود با شهر میزان ابتلای کمی دارد، شهرستان ملکان در هفته‌های گذشته جز مناطق آلوده بود اما به دلیل رعایت مردم اکنون وضعیت بهتر شده است.

کرونا، پزشکان و بیمارستان های خصوصی را هم غربالگری کرد
وی افزود: در هیچ بیمارستان تحت نظر علوم پزشکی مادر بارداری که به کرونا مبتلا بوده فوت نشده است.  
وی ادامه داد: بیش از دوهزار نفر از کادر درمانی ما گرفتار کرونا شده‌اند و پزشکانی را از دست دادیم.
وی تصریح کرد: کووید ۱۹ هم پزشکان، پرستاران و هم بیمارستان‌های ما را غربال کرد از آغاز اولین روز شیوع کرونا در استان دیدیم که چه پزشکان و بیمارستان هایی به میدان آمدند و با ویروس جنگیدند و بودند کسانی که در روز های سخت ما را از یاد بردند که قطعا فراموش نخواهیم کرد.

حداقل تا ۶ ماه دیگر نمی‌توان در مورد واکسن حرف زد
صومی تاکید کرد: هرگونه تجمعی به جز تجمعاتی که با پروتکل‌های بهداشتی گفته شده ممنوع است، مگر اینکه کاملا پروتکل های بهداشتی رعایت شده باشد.
وی در پایان در رابطه با واکسن کرونای کشور روسیه، اظهار کرد: حداقل تا شش ماه دیگر نمی‌توان در مورد واکسن و اثرات آن حرف زد، روسیه تزریق به ۴۰ هزار نفر را از دیروز آغاز کرده است اما باید سه ماه صبر کنیم تا واکنش و عوارض واکسن را ببینیم، بهترین سلاح و واکسن ما ماسک زدن و پرهیز از تجمعات است.
انتهای پیام/
روند نزولی آمار فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی/هر گونه تجمعی ممنوع است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  احمد نریمانی   4 سالها پیش  

فقط درگفتار ممنوع هست عملا تمامی مراسمات مانند سالهای قبل برگزار میشه و هیچ کس رعایت نمکنه
پژوهشیار