مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

پزشکان فعال در جبهه کرونا، شهیدان زنده هستند

1399/06/01 - 17:43 - کد خبر: 25623 نسخه چاپی

نصر: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پزشکان فعال در جبهه کرونا، شهیدان زنده هستند، با کمال خضوع و خشوع سر تعظیم مقابل پزشکان فرود می‌آوریم و به وجودشان افتخار می‌کنیم.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام یوسف خیری ظهر شنبه، اول شهریور ماه در مراسم روز پزشک در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی تبریز، اظهار کرد: زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، شیخ‌الرئیس، ابوعلی سینا، فردی فیلسوف و حکیم را به تمامی پزشکان تبریک می‌گوییم، می‌توان به وجود چنین دانشمندانی افتخار کرد.
وی افزود: اگر زمانی به مجاهدان جبهه‌ها افتخار می‌کردیم، الان به تمامی پزشکان، پرستاران و تمامی خادمان در وزارت بهداشت افتخار می‌کنیم.
وی تاکید کرد: اگر زمانی افرادی به تبعیت از سالار شهیدان، جانشان را در جبهه‌های حق علیه باطل در طبق اخلاص قرار می‌دادند، امروز کار جامعه پزشکی هم مشابه آن است.
به گزارش ایسنا، خیری متذکر شد: اگر کسانی ادعا می‌کردند که تربیت یافتگان جمهوری اسلامی مانند تربیت یافتگان قبل از انقلاب نیستند، حتی جوانانی که افرادی از روی قضاوت‌های ظاهری قبولشان ندارند هم پای کار آمدند، به تک تکشان افتخار کرده و به روح شهدای این عرصه درود می‌فرستیم.
دکتر مجتبی ورشوچی، متخصص بیماری‌های عفونی نیز در این مراسم اظهار کرد: روز گرامیداشت حرفه‌هایی که با جان انسان‌ها ارتباط دارد، وزن سنگین‌تری دارد، چرا که جان انسان‌ها از طرف خداوند نزد پزشکان به ودیعه گذاشته شده است.
وی بیان کرد: گرامیداشت روز پزشک، امسال با اپیدمی کرونا مصادف شده و صرفا متخصصان خاصی با این بیماری درگیر نیستند و همه شاغلان این حرفه در بخش خصوصی‌، آی سی یوها، اورژانس‌ها، رشته‌های مختلف و مطب‌ها را شامل می‌شود.
وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که این اپیدمی از نظر همت و کارایی، خاطره خوبی برای همه در آینده باشد، هر چند از نظر بیماران و عزیزانمان بسیار متاثر کننده است.
ورشوچی متذکر شد: این بیماری تمام عرصه‌های زندگی اعم از سیاحتی، عبادتی، آموزشی و حرفه‌ای و شغلی را تغییر داده است.
بر اساس این گزارش، یادواره پزشکان شهید مدافع سلامت آذربایجان شرقی به مناسبت روز پزشک سال ۱۳۹۹ در پایان این مراسم رونمایی شده و به امضای رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت استان رسید. تعدادی از پزشکان نیز در مراسم روز پزشک تجلیل شدند.
انتهای پیام/
 پزشکان فعال در جبهه کرونا، شهیدان زنده هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار