رییس هیات ورزش جانبازان و معلولین استان زنجان؛

۶ لژیونر زنجانی در تیم‌های بسکتبال با ویلچر کشورهای خارجی بازی می‌کنند

1399/06/01 - 16:32 - کد خبر: 25620 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات ورزش جانبازان و معلولین استان زنجان گفت: ۶ لژیونر زنجانی با تیم‌های بسکتبال باویلچر چهار کشور خارجی قرار داد منعقد کرده و بازی می‌کنند که نشان از توان فنی و آمادگی بالای بازیکنان این رشته ورزشی زنجان است.

به گزارش نصر، مهدی مرادی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار افزود: ابراهیم احمدی، مرتضی غریبلو، مرتضی ابراهیمی، محسن بیگدلی، علیرضا احمدی، وحید غلام آزاد، ورزشکاران زنجانی حاضر در این تیم‌های خارجی هستند.  
وی سطح توانایی و آمادگی ورزشکاران بسکتبال باویلچر زنجان را بسیار خوب و بالا خواند و اظهار داشت: ابراهیم احمدی در انگلیس، غریبلو در اسپانیا، ابراهیمی و محسن بیگدلی در ترکیه، علیرضا احمدی و غلام آزاد در آلمان، بازی می کنند که مسوؤلان این تیم های خارجی در مصاف با حریفان قدر بر روی آنها حساب ویژه باز کرده‌اند.  
مرادی تصریح کرد: مهدی قربانی از ورزشکاران توانمند این رشته ورزشی نیز که سابقه حضور در تیم خارجی ازجمله کشور قبرس را در کارنامه ورزشی خود دارد به احتمال زیاد ماه آینده با تیم بسکتبال باویلچر ترکیه، قرارداد بازی، خواهد بست.  
وی تعداد ورزشکاران بسکتبال با ویلچر استان زنجان را قریب ۴۰ ورزشکار جوان، بزرگسال و پیشکسوت اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۵ نفر زن هستند و ۲۵ نفر مابقی را نیز مردان تشکیل می دهند.  
رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان گفت: رشته بسکتبال باویلچر که به لحاظ تجهیزات بسیار هزینه بر است به منظور رشد و تعالی هرچه بهتر و بیشتر ورزشکاران فعال در این رشته سخت و پرتحرک، به حامی مالی مناسب نیاز دارد.
مرادی افزود: با توجه به اینکه قیمت ویلچرهای خارجی و ایرانی به ترتیب بالغ بر ۵۰ میلیون و ۱۰ میلیون تومان است بنابراین بالا بودن قیمت ها، تهیه آن را برای ورزشکاران این رشته بسیار سخت کرده و از طرفی نیز هزینه نگهداری آن نیز بالا است.   
وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۵۰۰ ورزشکار جانباز و معلول زنجانی در رشته‌های مختلف (۶ رشته همگانی و ۱۵ رشته قهرمانی) فعال هستند که در بخش قهرمانی مردان در هشت رشته و بانوان نیز در هفت رشته بازی و تمرین می کنند و فعالیت مردان و زنان در رشته های همگانی نیز به نسبت سه به سه است.
انتهای پیام/
۶ لژیونر زنجانی در تیم‌های بسکتبال با ویلچر کشورهای خارجی بازی می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار