در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز صورت گرفت؛

برگزاری نخستین کالج تابستانی بیوفوتونیک در کشور

1399/06/01 - 15:46 - کد خبر: 25612 نسخه چاپی

نصر : رئیس مرکز تحقیقات بیوفوتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: کالج تابستانی بیوفوتونیک برای نخستین بار در کشور در واحد تبریز به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش نصر، "حبیب تجلی" که دارای دکتری در رشته فيزيک ليزر از دانشگاه يورک انگلستان است در حاشیه برگزاری کالج تابستانی بیوفوتونیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: این کالج برای نخستین‌ بار در کشور با حضور دکترمحمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت وبینار گشایش یافت.
وی هدف از برگزاری کالج تابستانی بیوفوتونیک را فراهم‌سازی امکان تبادل اطلاعات در علم جدید و در حال رشد سریع بیوفوتونیک دانست و گفت: بیوفوتونیک به‌ عنوان علم تولید و مهار نور (فوتون) برای آشکارسازی، تصویربرداری و دستکاری نمونه‌های بیولوژیکی تعریف می‌ شود.
رئیس مرکز تحقیقات بیوفتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افزود: این علم که از سه تکنولوژی مهم فوتونیک، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی بهره می‌ گیرد، نور و شکل‌های دیگر انرژی تابشی را برای فهم عملکرد داخلی سلول‌ ها و بافت‌ ها در اندام‌ هایی زنده به کار می‌ گیرد و این امر به محققان امکان رؤیت، اندازه‌ گیری، تحلیل و مهار بافت‌ های زنده را به طور تقریبی فراهم می‌ کند که قبلا ممکن نبود و موقعیت‌ های رقابتی متعددی را برای محققان فراهم می‌ آورد.
تجلی اظهار کرد: مرکز تحقیقات بیوفوتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای ایفای نقش خود در معرفی این علم تصمیم به برگزاری کالج تابستانی بیوفوتونیک کرده که در نوع خود در کشور بی‌ نظیر است.
این مسئول افزود: در این کالج که به همت تعدادی از دانشمندان داخل و خارج از کشور و با حمایت ستاد لیزر، فوتونیک و مواد پیشرفته ریاست جمهوری، مرکز علوم و فنون لیزر ایران، انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و تعدادی از دانشگاه های تراز اول کشور برگزار شد، حدود ۳۰ سخنرانی در موضوعات فتو‌بیولوژی و تکنولوژی‌ های اخیر لیزری و علوم زیستی، تصویربرداری زیستی و تکنیک‌ ها، مهندسی بافت و انبرک نوری، حسگرهای زیستی- نوری، نانوتکنولوژی برای بیوفوتونیک و مواد زیستی برای فوتونیک و فلوساتیومتری و فتودینامیک تراپی در ۶ روز برگزار شد و بیش از ۱۵۰ شرکت‌ کننده از کشور در آن نام‌نویسی کرده بودند.
رئیس مرکز تحقیقات بیوفتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ابراز امیدواری کرد این کالج بتواند در معرفی علم بیوفوتونیک در کشور نقش خود را ایفا کند.
انتهای پیام/
برگزاری نخستین کالج تابستانی بیوفوتونیک در کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار