خبر/

خبر خوش وزیر جهادکشاورزی از نزدیک شدن به ساخت واکسن ایرانی کرونا

1399/06/01 - 14:33 - کد خبر: 25609 نسخه چاپی

نصر: وزیر جهاد کشاورزی از سپری شدن مرحله آزمایش حیوانی واکسن ضد کرونای موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و آماده شدن برای فاز اول آزمون بالینی، فاز «کلینیکال ترایل» (clinical trail) خبر داد و گفت: امیدواریم این فاز به زودی سپری شود و شاهد دستیابی به ساخت واکسن کرونا در کشور باشیم.

به گزارش نصر، «کاظم خاوازی» امروز در گفت و گویی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: بزرگترین واکسن‌ساز کشور، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است که حدود 95 سال قدمت دارد.
وی اظهار داشت: همکاران ما زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت نسبت به تحقیق در زمینه دستیابی به  واکسن اقدامات گسترده ای را انجام دادند و واکسن تمام آزمون های مرحله حیوانی خود را سپری کرده در حال تهیه مستندات و ارائه آنها به وزارت بهداشت هستند. که پس از ارایه این مستندات به وزارت بهداشت که این کار با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت انجام شد، برای فاز اول آزمون بالینی، فاز «کلینیکال ترایل» (clinical trail) آماده می‌شوند که اولین تیمی هستند که وارد این فاز می شوند.
خاوازی خاطرنشان کرد: امیدواریم این فاز به زودی سپری شود و شاهد دستیابی به واکسن کرونا در کشور باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تاکنون اقدامات مربوطه با نتایج خوبی همراه بوده و تیم گسترده ای از فعالان بخش بهداشت که نظیر آنها در کشور وجود ندارد زیرنظر واکسن و سرم سازی رازی فعالیت می کنند به نتایج خوبی دست پیدا کردند.
انتهای پیام/
خبر خوش وزیر جهادکشاورزی از نزدیک شدن به ساخت واکسن ایرانی کرونا خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار