معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

محصولات هوش مصنوعی ایران با کشورهای پیشرفته قابل رقابت است

1399/06/01 - 14:07 - کد خبر: 25607 نسخه چاپی

نصر: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه خروجی محصولات هوش مصنوعی ایران با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است و توان رقابت دارد، گفت: معاونت علمی به طور جدی از تمام شرکت‌ها در این حوزه حمایت می‌کند.

به گزارش نصر، سورنا ستاری روز شنبه در آیین رونمایی از سکوهای بومی و اولین برنامه ملی هوش مصنوعی کشور اظهار داشت: کشور در زمینه هوش مصنوعی در مقایسه با کشورهای پیشرفته به خصوص چین موفقیت قابل توجهی بدست آورده است و پلتفرم هایی ارائه شده که همه می توانند استفاده کنند. 
وی در معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: نیاز است بسیاری از کسب و کارها از زیر ساخت ها و نرم افزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند. 
ستاری عنوان کرد: در حوزه هوش مصنوعی بیش از چند صد نفر در شرکت ها فعالیت می کنند و ابعاد این شرکت ها هر روز گسترده تر می شود. همچنین معاونت علمی به طور جدی از تمامی شرکت ها حمایت می کند. 
معاون علمی رییس جمهوری با بیان اینکه خروجی محصولات هوش مصنوعی به طور کامل با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است، اظهار داشت:  باید این حوزه را حمایت کنیم. دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته تحصیل کنند، زیرا کسب و کار بسیار خوبی دارد.
وی تصریح کرد: از سایر استارتاپ‌ها دعوت می‌کنم به حوزه هوش مصنوعی وارد شوند؛ زیرا کشوری که به حوزه هوش مصنوعی وارد شود، آینده بسیار خوبی دارد.
لازم به ذکر است در این مراسم از دو سامانه در حوزه هوش مصنوعی رونمایی شد که استفاده از آنها برای استارتاپ ها رایگان است.
این دو پلتفرم هوش مصنوعی در زمینه پردازش صوت، تصویر و متن کاربرد دارد که یکی از سامانه ها ۴۰ ماژول هوش مصنوعی و سامانه دیگر ۶۰ ماژول هوش مصنوعی را طراحی کرده است. استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان عملا نیازی به طراحی ماژول های هوش مصنوعی برای محصولات خود نیستند.
همچنین سند راهبردی هوش مصموعی نیز در معاونت علمی تصویب شده و تا یک ماه آینده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد.
انتهای پیام/
محصولات هوش مصنوعی ایران با کشورهای پیشرفته قابل رقابت است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار