استاندار زنجان؛

تمامی دستگاه‌ها باید در خدمت محرم باشند

1399/06/01 - 13:30 - کد خبر: 25590 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: در ایام محرم تنها سبک عزاداری‌ها تغییر یافته است و تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص خدمات رسان‌ها باید در خدمت محرم باشند.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار محرم را ماه دلدادگی و آزادگی و یادآور وقایع دشت نینوا عنوان کرد و افزود: با وجود آنکه امسال دسته عزاداری بالغ بر ۵۰۰ هزار نفری یوم‌العباس را نخواهیم داشت اما شهر شور و شعور حسینی در این ایام باید با رویکرد کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان و در شان محرم آذین بندی شود.
وی با تاکید بر اینکه همه مدیران دستگاهها در این ایام مسوولیت دارند یادآورشد: هیچ‌یک از مدیران دستگاهی استانی و شهرستانی تا ۱۴ محرم نباید از استان خارج شوند مگر به اضطرار که در این شرایط نیز باید هماهنگی قبلی با استانداری انجام شود.
استاندار زنجان اظهار داشت: امام حسین(ع) و خانواده و یاران باوفایشان همواره اسطوره‌های عینی مقاومت، بصیرت، ولایتمداری، حق‌پرستی و مقابله با ظلم و استبداد برای همه مردم آزاده جهان خواهند بود تا هر ستمدیده‌ای در هر زمان و هر نقطه از این کره خاکی بتواند با الگوگیری از منش ایشان در برابر ستمکاران و ظالمان قیام کرده و در راه دفاع از حق استوار بماند.
حقیقی با تاکید بر اینکه تاریخ، درس‌های واقعه عظیم عاشورا و کربلا در ماه محرم را با گذشت قرن‌ها فراموش نخواهد کرد، تصریح کرد: محرم یادآور روزهای قدم نهادن سرور آزادگان عالم امام حسین (ع) به سوی قربانگاه عشق، تجلی آزادگی و دلدادگی امام و یاران باوفایشان، پیروزی مسلم و جاودانه خون بر شمشیر و در نهایت نیز شکوه ایستادگی خاندان نبوت در برابر سیاهی ظالمان برای احیای دین است.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم ها و عزاداری های عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) را از ضروریات شرایط حاکم در کشور خواند و گفت: عزاداران در این ایام با اقامه عزای اباعبدالله الحسین (ع) و در آمیختن آن با شعور حسینی، در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بویژه فاصله گذاری اجتماعی و ادای نذروات خویش در قالب کمک های مومنانه با تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند و فعالان حوزه سلامت و درمان و همه خدمتگزاران خود را در مقابله با ویروس کرونا یاری کنند.
انتهای پیام/
تمامی دستگاه‌ها باید در خدمت محرم باشند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار