رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس؛

پروتکل‌ها در اکثر حوزه‌ها رعایت شد/ در حال بررسی موضوع قطع اینترنت در محل برگزاری آزمون هستیم

1399/06/01 - 11:45 - کد خبر: 25574 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از حضور نمایندگان در حوزه‌‎های برگزاری آزمون سراسری خبر داد و گفت: گزارش‌های نظارتی تا به این لحظه حاکی از این است که پروتکل‌های سختگیرانه در اکثر حوزه‌ها رعایت شده است.

به گزارش نصر، علیرضا منادی‌سفیدان  با اشاره به حضور نمایندگان مجلس در بازدیدهای سرزده و جداگانه به حوزه‌‌های برگزاری آزمون سراسری، اظهار کرد: اجرای پروتکل‌های سختگیرانه‌ای که در جلسات مشترک کمیسیون آموزش با دولت توافق شده بود به شکل جدی پیگیری‌ شد تا اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها پروتکل‌های سختگیرانه وزارت بهداشت رعایت شده بود، افزود: بازدید نمایندگان از حوزه‌های برگزاری آزمون با توجه به مأموریت رئیس مجلس به نمایندگان و شأن جایگاه نظارتی مجلس صورت گرفت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، ادامه داد: براساس این بازدیدهای به عمل آمده، شاهد بودیم که بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و پد الکلی به داوطلبان اعطا و بسیاری از مسائل بهداشتی رعایت شد.
منادی‌سفیدان یادآور شد: همچنین فواصل فیزیکی به یک متر و 80 سانتی متر افزایش پیدا کرد و نظارت‌ها مجدانه‌ای در برگزاری آزمون وجود داشت.
وی افزود: همچنین یکی از مصوبات مورد نظر، قطع اینترنت در محل برگزاری آزمون  بود که پشتوانه مصوبه دولت را هم داشت و وزارت ارتباطات مکلف به اجرای این مصوبه در همه حوزه‌های امتحانی بوده که در آن خصوص در حال گزارش‌گیری کامل از همه حوزه‌های برگزاری آزمون هستیم تا ارزیابی خود را اعلام کنیم.
منادی‌سفیدان تصریح کرد: برابر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیست نقاط مورد نظر وزارت علوم برای برگزاری آزمون، توسط اپراتورها قطع شده و 20 درصد شبکه اینترنت کشور به خاطر کنکور در زمان برگزاری آزمون قطع بوده تا امکان ارسال تصویر و تقلب وجود نداشته باشد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس متذکر شد: در بازدیدی که از دانشکده شیمی دانشگاه تبریز یکی از حوزه‌های اصلی برگزاری آزمون در تبریز داشتم، این موضوع به خوبی رعایت شده بود اما لازم است گزارش‌ها از همه حوزه‌ها واصل و بررسی شود.
منادی سفیدان اضافه کرد: گزارش تک تک نمایندگان از نحوه برگزاری آزمون در یک‌هزار و 700 حوزه برگزاری آزمون جمع‌آوری می‌شود و در قبال کوچکترین تخلفی در حوزه‌های برگزاری آزمون از شأن نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، افزود: امیدواریم با رعایت این پروتکل‌ها حتی یک داوطلب هم از برگزاری آزمون آسیب ندیده باشد و آزمون سراسری در کمال صحت و سلامت داوطلبان در سراسر کشور برگزار شده باشد.
انتهای پیام/
پروتکل‌ها در اکثر حوزه‌ها رعایت شد/ در حال بررسی موضوع قطع اینترنت در محل برگزاری آزمون هستیم خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار