امام جمعه تبریز:

کلام و اندیشه امام خمینی در میان ملت‌ها نافذ بوده و ماندگار خواهد بود

1398/04/02 - 12:21 - کد خبر: 2556 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز گفت: اینکه ۴۰ سال بعد از تعیین روز جهانی قدس به فرمان حضرت امام می‌گذرد و مسلمانان جهان در راهپیمایی این روز حضور پر شور داشته و روحیه استکبارستیزی آنان همچنان باقیست، موید این است که کلام و اندیشه امام در میان ملت‌ها نافذ بوده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در مصلای تبریز برگزار شد اظهار داشت:دشمنان فکر می‌کردند، با نفوذ به اندیشه‌ها و افکار امام خمینی می‌توانند، نظام جمهوری اسلامی ایران را ا از بین ببرند، اما وقتی دیدند عملاً امکان پذیر نیست، گمان می‌کردند بعد از ارتحال امام این موضوع امکان پذیر است.

وی افزود: امسال بعد از گذشت 30 سال نظام جمهوری اسلامی با همان اقتدار اداره می‌شود و ولی فقیه زمان و مقام معظم رهبری،  مسلمان جهان را رهبری می کنند و  روز به روز بر محبوبیت ایشان در کشور و جهان افزوده می‌شود.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود یادآور شد: بعد از بدرقه با شکوه امام خمینی، دشمنان می‌خواستند یاد و راه امام (ره) را کم رنگ کنند اما دیروز در مراسم ارتحال آن فقید سفر کرده، حضور مهمانان داخلی و خارجی، از گستردگی دامنه تفکر ایشان حکایت داشت.

 آل هاشم ابراز کرد: اینکه 40 سال بعد از تعیین روز جهانی قدس به فرمان حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد و مسلمانان جهان در راهپیمایی این روز حضور پر شور داشته و روحیه استکبارستیزی آنان همچنان باقیست، موید این است که کلام و اندیشه امام در میان ملت‌ها نافذ بوده و ماندگار خواهد بود.

وی افزود: 30 سال از زعامت مقام معظم رهبری در کشور می‌گذرد و ما شاهد برکات حضور ایشان در مسائل داخلی و خارجی هستیم، از خنثی سازی جنگ روانی دشمن، مدیریت فتنه‌های سال 78 و 88، تسلط به مسائل روز گرفته تا پیشرفت در تولید دارو، فناوری هوا و فضا، رونق جنبش نرم افزاری، پیشرفت در سلول‌های بنیادی، نام گذاری هر سال و تعیین مسیر یکساله کشور، نشانگر مدیریت داخلی والا و درست ایشان است.

به گفته وی، حتی به رغم التهابات سیاسی در منطقه و جهان، به برکت رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، ایران از ثبات سیاسی و امنیت داخلی برخوردار است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: شکست دشمنان در سایه مدیریت رهبر معظم انقلاب، عبور  نظام از تهدیدهای دشمنان، اتخاذ تدابیر هوشمندانه و وحدت مسلمانان جهان از جمله مدیریت راهبردی ایشان در مسائل خارجی است.

آل هاشم در ادامه یادآور شد: امام خامنه‌ای تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند، کشورهای استکباری بر اساس نیات خود در عراق و سوریه حضور داشتند، در حالی که این موضوع هم به تحکیم موقعیت ایرانیان در منطقه تمام شد و هم اکنون شاهد گسترش پیروزی راهبردی ایران در منطقه هستیم و با صدور بیانیه گام دوم هم با همراهی مردم و مسئولان، پیشرفت‌های بزرگ و مهمی در کشور تحقق می‌یابد.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به این که قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: حضور گسترده مردم در  راهپیمایی روز قدس، سالگرد ارتحال امام (ره) و شب‌های قدر و نماز عید فطر، ستودنی است و نشان می‌دهد مردم پیرو نظام هستند و به وطن خود عشق می‌ورزند.

امام جمعه تبریز در پایان از عملکرد صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و رادیو برون مرزی در انعکاس برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان قدردانی کرد و انعکاس حضور پرشور مردم در نماز عید فطر  را هم در حد اعلا خواستار شد.

انتهای پیام/

کلام و اندیشه امام خمینی در میان ملت‌ها نافذ بوده و ماندگار خواهد بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار