خبر/

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و اتاق مشترک ایران و ترکیه

1399/05/31 - 19:53 - کد خبر: 25554 نسخه چاپی

نصر: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه، به منظور همکاری برای توسعه روابط تجاری ایران با ترکیه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نصر؛ در ابتدای این جلسه که روز گذشته در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، حسام‌الدین حلاج، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی تهران هدف خود را روی توسعه روابط با همسایگان معطوف کرده است، گفت: ایران و ترکیه در سال‌های گذشته، روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و اکنون قصد داریم طی این تفاهمنامه، توسعه هر چه بیشتر این مناسبات را در دستورکار قرار دهیم.
در ادامه این جلسه، مهرداد سعادت دهقان، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه نیز در سخنانی به ارتقا رتبه این اتاق از 28 به رتبه طلایی در ارزیابی‌های اتاق ایران اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که پس از عادی شدن رفت و آمد‌ها میان ایران و ترکیه، دفتر اتاق مشترک ایران و ترکیه را در استانبول افتتاح کنیم.
آرین مهدی‌زاده، دبیرکل اتاق مشترک ایران و ترکیه نیز به سه برنامه این اتاق اشاره کرد و گفت: انتشار نشریه سه زبانه برای درج اطلاعات تجاری ایران و ترکیه و همچنین فرصت‌های تجاری دو کشور به ویژه ایران در دستورکار است. تقویت ارتباطات برای برگزاری نمایشگاه و اعزام هیات تجاری به ترکیه نیز از دیگر برنامه‌های اتاق مشترک است که تمایل داریم تحت لوای اتاق تهران انجام گیرد. در اتاق مشترک ایران و ترکیه، کمیسیونی برای بررسی قوانین و مقررات دو کشور ایجاد شده تا این اطلاعات به صورت راهنما در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.
در ادامه این جلسه، بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، هم با اشاره به پیشینه روابط ایران و ترکیه و البته نقش ضدتحریمی که این کشور ‌می‌تواند در زمانه تحریم برای ایران ایفا کند، گفت که چنانچه برنامه‌های اتاق مشترک برای توسعه مبادلات در قالب پروپوزال منتهی به نتیجه به اتاق تهران ارائه شود، اتاق در حد بضاعت خود از آن حمایت خواهد کرد.
انتهای پیام/
امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و اتاق مشترک ایران و ترکیه آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار