رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز تاکید کرد؛

لزوم اقدام فوری برای حل مشکل تامین فولاد آلیاژی صنایع آذربایجان شرقی

1399/05/30 - 18:48 - کد خبر: 25538 نسخه چاپی

نصر: رییس انجمن قطعه سازان و ماشین‌سازان و خودروی تبریز از نابسامانی وضعیت تامین فولاد آلیاژی واحد‌های قطعه سازی در آذربایجان شرقی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار نصر، یونس اکبرپور پایدار دقایقی پیش در شصت و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در حال برگزاری است، خواستار تمهیدات مناسب و فوری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکل تامین فولاد آلیاژی صنایع قطعه سازی و ماشین‌سازی آذربایجان شرقی شد.
وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه این صنایع موضوع حساس و مهمی است، اظهار داشت: متاسفانه نابسامانی در بازار فولاد موجب افزایش نقش دلالان و واسطه‌ها شده قیمت تمام شده و قدرت رقابت صنایع استان را کاهش داده است.
دبیر انجمن قطعه سازان و ماشین‌سازان و خودروی تبریز نیز در این نشست، گفت: ۵۰۰ واحد قطعه سازی در استان با اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر امروز علاوه بر مشکلات موجود در اقتصاد کشور، با مشکل جدید عدم تامین فولاد آلیاژی مواجه هستند.
بهراد فرشاد افزود: واحد‌های تولیدی استان ماهانه ۱۵ هزار تن مصرف فولاد آلیاژی دارند و علی رغم اینکه تولید ۱.۲ میلیون تنی در شرکت فولاد آلیاژی یزد وجود دارد، اما صنایع استان در این زمینه با مشکل تامین مواد اولیه مواجهند.
وی از پیشنهاد ایجاد واحد تولیدی فولاد آلیاژی در آذربایجان شرقی خبر داد: این طرح در گذشته با استفاده از تکنولوژی تولید یک شرکت معتبر بین المللی ارایه شد، اما استقبالی از آن نشد.
این فعال صنعتی خواستار اقدام موثر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای ثبات قیمت و عرضه کافی فولاد آلیاژی جهت تامین مواد اولیه صنایع استان شد.
دبیر انجمن قطعه سازان و ماشین‌سازان و خودروی تبریز در پایان به اقدام برخی واحد‌های تولیدکننده فولادهای ساختمانی در زمینه تولید فولاد آلیاژی اشاره کرد و گفت: چنین شرکت هایی تکنولوژی تولید فولاد آلیاژی را ندارند و نمی توانند در این زمینه فعالیت کنند و تولید و عرضه فولاد غیر استاندارد موجب خسارت سنگینی در صنایع استان خواهد شد.
انتهای پیام/
لزوم اقدام فوری برای حل مشکل تامین فولاد آلیاژی صنایع آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار