سرپرست اداره کل ICT استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

تحقق 100 درصد تعهد اپراتورها برای ایجاد پوشش تلفن همراه در منطقه کلیبر و خداآفرین

1398/04/02 - 12:06 - کد خبر: 2553 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود پوشش مناسب در جاده‎های اصلی استان گفت: خوشبختانه اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه به تعهدات خود برای ایجاد پوشش تلفن همراه در محورهای مواصلاتی شهرستان‎های کلیبر و خداآفرین به طور کامل عمل کرده‎اند.

به گزارش نصر، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل در مصاحبه با بخش خبری صدا و سیمای مرکز سهند، در پاسخ به سوال برخی از شهروندان شهرستان‏های خداآفرین و کلیبر درخصوص پوشش تلفن همراه در جاده‎های این شهرستان‎ها گفت: در محور کلیبر به اهر که یکی از پر تردد ترین مسیرهای منطقه بطول 58 کیلومتر است، تعهد اپراتور برای ایجاد پوشش 58 کیلومتر بوده که در حال حاضر 57 کیلومتر از مسیر تحت پوشش قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق تعهدات تعریف شده برای اپراتورهای تلفن همراه، ایجاد پوشش در جاده‎ها بر اساس تکنولوژی 2G است و با توجه به اینکه تنظیمات گوشی‎های اکثر مردم بر روی حالت خودکار قرار دارد، این مسئله باعث می‎شود تلفن‎های همراه با توجه به تنظیمات تعریف شده در حالت خودکار به شبکه‎‏های 3G و 4G متصل شوند که این امر در برخی محورها آنتن‎دهی را با مشکل روبرو می‎کند، لذا از شهروندان درخواست می‎شود برای حل این مشکل، در جاده‎ها تنظیمات تلفن همراه خود را بر روی 2G تنظیم کنند.

خرامش با اشاره به نارضایتی برخی از ساکنین نواحی مرزی از رومینگ ناخواسته اظهار کرد: با توجه به همسایه بودن کشورمان با کشورهای آذربایجان و ارمنستان به ساکنین عزیز این نواحی توصیه کرد برای جلوگیری از ایجاد رومینگ ناخواسته، گوشی‎های خود را بصورت دستی بر روی شبکه اپراتور مورد نظر خود تنظیم کنند.

سرپرست اداره کل ICT استان با اعلام برقراری رومینگ بین اپراتورها در کشور خاطرنشان کرد: با برقراری این امکان، مردم در صورت عدم آنتن‎دهی اپراتور خود، می‎توانند از خدمات اپراتورهای دیگر استفاده کنند.

انتهای پیام/

تحقق 100 درصد تعهد اپراتورها برای ایجاد پوشش تلفن همراه در منطقه کلیبر و خداآفرین نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار