سازمان بهداشت جهانی؛

جهان با ایمنی جمعی فاصله زیادی دارد

1399/05/30 - 12:00 - کد خبر: 25503 نسخه چاپی

نصر: مدیر اجرایی برنامه‌های فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی گفت: تلاش‌ها باید در راستای متوقف کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا باشد و دولت‌ها به دنبال ایمنی جمعی نباشند.

به گزارش نصر، مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه‌های فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری در ژنو، سوئیس، گفت: «ما باید تمام آنچه که می‌شود را برای متوقف کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا از بین ببریم و بدانیم با امید به ایمنی جمعی نجات نمی‌یابیم».
ایمنی جمعی نوعی محافظت غیرمستقیم از بیماری‌های عفونی است که زمانی اتفاق می‌افتد که درصد زیادی از جمعیت در اثر عفونت، از طریق عفونت‌های قبلی یا واکسیناسیون مصون شوند. از این طریق می‌توان از افرادی که مصون نیستند، در مقابل بیماری حفاظت کرد.
براساس آخرین آمار از دانشگاه جان هاپکینز، جهان بیش از ۲۲.۲ میلیون مورد تأیید شده مبتلا به COVID-۱۹، بیش از ۷۸۳ هزار تلفات و بیش از ۱۴.۱ میلیون بهبودی داشته است.
دانشمندان معتقدند حداقل ۷۰ درصد از جمعیت برای رسیدن به مصونیت گله‌ باید آنتی بادی داشته باشند؛ در حالی که اکثر مطالعات انجام شده تاکنون حاکی از آن است که فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد آنتی بادی دارند.
به طور کلی، کارشناسان هشدار می‌دهند که «مصونیت گله» یک ایده خطرناک است که می‌تواند جهان را با بحران جدی‌تری ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه کند.
انگلیس یکی از کشورهایی بود که از ایمنی گله به عنوان یک استراتژی مناسب برای مقابله با COVID-19 در روزهای ابتدایی شیوع بیماری حمایت می‌کرد. اما مطالعات نشان می‌دهد با تکیه بر یک تصور غیرقابل تعریف و خطرناک در مورد ایجاد ایمنی گله از طریق عفونت طبیعی منجر به این شد که انگلیس در دسته‌بندی کشورهایی قرار بگیرد که بیشترین مبتلا در اثر کرونا را دارد.
آنتونی فاوسی ،متخصص برجسته بیماری‌های عفونی ایالات متحده همچنین هشدار داد که اگر ایالات متحده به دنبال ایمنی جمعی باشد، با تلفات غیر قابل تصوری مواجه می‌شود.
انتهای پیام/
جهان با ایمنی جمعی فاصله زیادی دارد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار