معاون آب منطقه ای استان خبر داد:

تصرفات رودخانه ها عامل اصلی سیلابها در آذربایجان شرقی

1399/05/30 - 11:01 - کد خبر: 25502 نسخه چاپی

نصر: معاون آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: 58 درصد سیلاب ها در استان به علت تصرفات غیر قانونی در بستر رودخانه ها روی می دهد.

به گزارش نصر، جلیل زاده در جلسه بررسی مسائل ومشکلات شهرستان ملکان گفت: متاسفانه اکثر سازه هایی که بر رودخانه هستند نیز غیر اصولی و استاندارد لازم را ندارند.
وی افزود: در استان 25 هزار کیلومتر مسیل رودخانه ای وجود دارد که تاکنون حدودهزار کیلومتر از این مسیلها لایروبی وحریم آن آزاد سازی شده و عملیات برای آزادسازی 2 هزار کیلومتر دیگر نیز در جریان است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی مسیل رودخانه ها آزاد باشد سیل تنها 4 درصد خسارت وارد می کند.
در این جلسه فرماندارملکان نیز گفت: متاسفانه سه پل احداث شده بر روی رودخانه مردق چای در داخل شهر ملکان غیر استاندارد ومربوط به 40 سال گذشته و بیشتر عابر رو است تا پل ماشین گذر.
صابر تقویمی تصریح کرد: این پل ها مقاومت لازم را ندارد و درصورت سیلابی شدن رودخانه مردق چای امکان ریزش وخطرات جبران ناپذیر وجود دارد .
امام جمعه ملکان نیز با انتقاد از بی دقتی در مرمت قلعه تاریخی بختک لیلان افزود: کم توجهی در مرمت این قلعه هدر دادن منابع مالی و بیت المال است.
حجت الاسلام حافظ زمانی گفت: دو سال است که به این قلعه اعتبارات اختصاص می یابد اما بنای مرمت شده بعداز چند ماه ریزش می کند.
انتهای پیام/
تصرفات رودخانه ها عامل اصلی سیلابها در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار